1:a December

Skrivet den: 2009-12-01 kl. 19:33:23 / Kategori: That is that

Idag är det första december, vilket känns skit bra!! Det känns på något sätt som om höstmörkret är över och vi ersätter det med julstämning. Underbart!!









Än har jag inte fått upp så mycket, men det är en början med lite ljusstakar i fönsterna och tomtar lite här och var. Den stora frågan är självklart hur länge dessa söta tomtar får stå kvar innan katterna slår dem i golvet.

Igår började jag min praktik. Jag älskar det! Jag har lärt mig mer på två dagar där än jag gjort på högskolan de senaste tre veckorna. Barnen är underbara och jag längtar tills jag får min egna klass att mysa med. Fram till dess får jag nöja mig med Daniel.

På tal om jul och första december. Då måste jag ju nämna något om julkalendern. Men jag har inget att säga eftersom jag varken hört eller sett något om den. Livet var lättare när man var liten! Många säger att julkalendern var bättre förr. Jag säger att den var bättre på min tid. Vi hade mysteriet på greveholm, pelle svanslös, julgranspynten på liseberg. Dessa är dem som fastnat hos mig. Men det känns som om jag glömt en viktig, vilken?


Kommentarer
Postat av: Frida

Du har ju glömt den bästa! SUNES JUL.. AAHH älskar den.. har den på dvd och brukar varje år kolla ett avsnitt om dagen fram till jul.. i år är den kvar i Lund=(

2009-12-01 @ 20:03:41
URL: http://fridazz.blogg.se/
Postat av: annie och jimmy!

håller med frida!!!!!!!!!!:)

2009-12-01 @ 22:10:08
Postat av: Chop chop

Vilken fin ljusstake! Lite speciell jämförd med de "traditionella" :)

2009-12-03 @ 20:05:16
URL: http://chop.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0