lugnet före stormen...

Skrivet den: 2009-11-26 kl. 18:37:23 / Kategori: That is that
Jo så kan  man väl kalla det. Jag som var så nöjd med att vara ledig har nu så fullt upp att jag inte vet om jag ska hinna. Men det är samtidigt skoj eftersom jag får massa saker gjorda. Sova får jag göra i jul..

Nästa sak som jag måste berätta om är vad Daniel hittar på just nu. Ni som känner Daniel kommer inte tro på det jag berättar. Därför kan ni betrakta följande som en liten godnattsaga eller en julsaga.

I början av denna veckan frågade Daniel mig hur länge jag jobbade på fredagen. Imorgon är det en lång dag för mig, men chockande nog slutar jag kl 18 på kvällen istället för 21. ( Men nu är inte detta en berättelse om mitt jobb så vi återgår till Daniel ) När Daniel får veta denna chockande arbetstid meddelar han att då kan han laga maten på fredag.  eeeh, va??... Men men,  inget speciellt med det, Daniel har ju säkert lagat mat tre gånger innan sedan vi flyttade ihop i augusti förra året, så jag frågade istället vad det skulle bli till mat. Här kommer chocken, så sitt ner. Det är en överraskning. Jaha..? på vårt köksbord står det aldrig något ovanligt och man kan räkna våra rätter på sina egna tio fingrar. Ingen variation! men vi lämnade ämnet för den kvällen. Igår kom Daniel hem sent efter ytterliggare en fotbollskväll med pojkarna.. och Jan-Åke. ( nu hamnade jag utanför ämnet igen ) När Daniel kom hem berättade han för mig ( sitt ner ) att han hade planerat menyn för fredagen. Menyn? jodå, menyn. Men jag fick ingen förätt bara huvudrätt och efterrätt. Och när ni ändå sitter ner, Daniel ska åka och handla vad han behöver på fredag eftermiddag.
Snälla, säg att det är någon mer än jag som är chockad här..?

Sen en historia för er som känner mig. Vet ni vad jag under tre dagar nu har fantiserat ihop inför fredagskvällen? Vet ni vilka höga förväntningar jag har hunnit skapa? haha. Jag tycker om Daniel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0