Nu är det sådär igen..

Skrivet den: 2009-11-23 kl. 13:11:48 / Kategori: That is that
Jag skrev för ett tag sedan om det här med mörkret, för jag måste erkänna att jag tänker på det ofta. För ofta. Jag och en kompis, (inte säker på vem men jag tror det var jag Tess och Carro förra onsdagen) Då pratade vi om cykellampor. Någon sa att man kanske skulle stänga av andras när man ser att de glömt stänga av det själva. Min respons var direkt, gör inte alla det? Går man förbi och tittar på de? Ja, det gör i alla fall inte jag. Klart att man stänger av deras lampa. Det är en självklarhet jag tycker alla borde göra.

MEN, sen blev jag arg. I torsdags satte jag fast min nya cykellampa.  Där framme på cyklen. Jag var så nöjd eftersom jag länge varit rädd för att polisen skulle stoppa mig och ge mig dyra böter. I was on cloud nine tills i lördags eftermiddag. Någon hade snott mitt framlyse. Jag är så jäkla arg. Vem går in på vår lilla gata och kollar bland cyklarna för att sno mitt lyse? Fy Fan för dem!! Nästa gång jag ser en cykel med tänd lampa, vad gör jag då? Jag kommer stänga av den, som jag alltid gjort och fälla en tår över min egna lampa.

idag sitter jag hemma och skriver min romananalys. Därför blir det en dag av tv, bloggskrivande och vitlöksbröd. Jag mår fortfarande inte bra, och jag skyller på festen i lördags. Men om den berättar jag mer en annan gång.




Kommentarer
Postat av: Veronica

Det är spö på att sno folk cykellampor !

2009-11-24 @ 20:21:11
URL: http://ingetstoppaross.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0