The "downstairs"

Skrivet den: 2010-04-02 kl. 00:02:11 / Kategori: New York 2010

Lika bra jag skriver detta innan jag somnar eller glömmer de.. Nej, glömma kommer jag aldrig göra.

När man åker till USA finns de tusen säkerhetskontroller man ska ta sig igenom, där den värsta är den sista där man ska lämna fingeravtryck och de ska ta kort på en och fråga en massa saker. Redan sedan innan var jag rädd att de skulle reagera på mitt amerikanska visa i passet, oboj was I right or what..? Mannen frågar hur länge jag var här sist och jag svarar 13 månader. då får han panik och säger att så fick jag inte göra. Fick jag inte..? Gjorde inte alla au pairer de..?

"U have to be eskortet downstairs.." Sedan fick jag följe av tre olika vakter vid tre olika tillfällen, medan Daniel fick gå åt ett annat håll. Fick åka i en hiss ner och sitta i ett väntrum. Ni har sett gränsbevakarna USA. Its just like that.. Efter några minuter då jag kämpar mot tårarna blir jag framkallad till disken. Mannen där frågar lite olika saker som vad jag ska göra här, när jag ska åka hem, och om jag ska besöka familjen jag bodde hos tidigare. Sen fick jag gå. Jag sprang!!!

Det blev en riktig försoningskram med Daniel. Fy vad vi var oroliga båda två. Vi har redan betsämt att vi måste dubbelkolla detta när vi kommer hem. Detta har ju blivit dokumenterat och såhär vill jag inte ha de varje gång jag åker till USA.

Dagen bjöd på lite småströvande runt om gatorna. Massor är ju ombyggt sen sist vi var här. skoj!! Dock är vi trötta efter dagens äventyr och ligger nu på hotellrummet med två flaskor vatten och ett paket chokladkakor.

god natt!!





Sorry att detta blir den första bilden från vårt NYC äventyr, det kommer mer imorgon då vi ska åka till NJ
Puss

 


Kommentarer
Postat av: alex

Tur att ni kommit fram nu då:) Fortsätt att skiva, är jätteroligt att läsa hur ni har det! Ha det nu superbra och ta det lugnt med shoppandet:) Kram

2010-04-02 @ 08:27:21
Postat av: Johanna

Usch va jobbigt!!

Bara för det så fick jag igår reda på att min syster och hennes man flög från Köpenhamn vid tolvtiden igår och chansen att ni flög med samma plan är då rätt så stor ju...lite kul... Hoppas ni får det superduper nu i NY. Njut av ledigheten!!

2010-04-02 @ 09:40:14
Postat av: ingmari

hej hoppas allt är bra med er efter den starten.

sitter och tittar på en film från NY och tänker på er inte avundsjuk om ni tror det.

2010-04-02 @ 17:52:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0