nyårslöfte..

Skrivet den: 2010-12-30 kl. 23:09:13 / Kategori: That is that
Mina funderingar en sen torsdagskväll. Men ni som läst mina fb-uppdateringar mitt i natten vet att detta är en piss i Nilen som Daniel skulle ha sagt, haha. Mkt text dock, sorry about that..

Det var någon som skrev en kommentar för någon dag sedan och frågade om jag hade något eller några nyårslöften. En fråga som verkligen satt griller i huvudet på mig. Har jag några nyårslöften?

Alltid när jag var mindre hade både jag och min syster massor. När jag bara var åtta år gammal höll jag mig ifrån godis i ett helt år. Riktigt nöjd var jag då. Efter ett eller två år lyckades jag igen med det där godiset och tjänade 1000 kr. Ett år så tog jag och Vera det till en helt ny nivå. Hon dammsög huset en gång i veckan och jag tvättade vår familjs kläder i ett år. 5200 kr var fick vi för detta, 100 kr veckan.

Men nu på senare år handlar mest nyårslöften om att man ska sluta äta så mkt godis och skräpmat, träna mer, leva mer hälsosamt, njuta av livet och annat trams. Så jag vet inte om jag vill ha ett nyårslöfte. Allt det där gör jag redan i den nivå som jag själv vill lägga de på. Och samtidigt skrämmer det mig lite att man ska hålla löftet hela året liksom. Vill jag sluta med godis eller, (Gud förbjude) cola i ett helt år? Kan jag lova att jag ska träna mer och äta mer sallad i ett helt år?

Just nu ligger tankarna mer åt att jag ska lyckas spara en viss summa pengar under året som går. Men det får jag tänka vidare på. Är det någon som har ett riktigt bra löfte eller utmaning, please let me know.

Nu ska jag och Daniel sova efter en lång dag. Och något säger mig att morgondagen blir snäppet längre ;) God natt och kram på er alla :) 




Kommentarer
Postat av: Sannie

Gott nytt år! Har du något nyårs löfte för kommande år? :)

2010-12-31 @ 12:34:26
URL: http://sannie.blogg.se/
Postat av: linn

Hej!

Har en bloppis på bloggen :) Passa på att fynda, om du har lust! :)



http://liinnjohanssons.blogg.se/2010/december/utkast-dec-11-2010.html#comment



kram

2011-01-04 @ 17:21:09
URL: http://liinnjohanssons.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0