it is about pride..

Skrivet den: 2010-02-06 kl. 13:48:45 / Kategori: boktips...

Jag älskar att läsa böcker. Alla böcker. Läraren vi har just nu älskar barn och ungdomsböcker och hon får en att vilja läsa allt. Och sen vissa saker måste vi läsa. Dessa böcker är oftast svårare att få tag på, och Ett öga rött av Jonas Hassen Khemiri var nog extra populär för det enda jag fick tag på var en ljudbok.

Jag tycker det är roligt att läsa men lägger också stor prestige i att läsa. Jag blir imponerad av personer som läser mycket böcker. Jag har verkliegn fastnat för ett öga rött, en bok som är riktigt bra. Jag ligger och lyssnar tills jag somnar och lyssnar även nu samtidigt som jag skriver. Mitt stora problem är bara om jag kan säga att jag läst boken..? Det är ju inte alls lika häftigt att säga att "jo, jag har hört när någon läste boken för mig". Och hur stor är skillnaden i upplevelsen om man läser en bok eller lyssnar på en bok..?



Men ja, se detta som ett bokstips, eller ljudtips.. eller.. fan!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0