about the bird..?

Skrivet den: 2010-07-30 kl. 17:14:21 / Kategori: That is that
Sedan en tid tillbaka har en liten fågel befunnit sig inne hos oss på konsum. Jag försökte döpa den till sigge, men de slog aldrig igenom. "Sigge" hittade inte ut igen och takhöjden gjorde de svårt för oss andra att hjälpa honom. (henne?) Tills idag.

Fågeln flög in på personalrummet och rakt på mig när jag stod och kollade schemat. Snabbtänkt och reaktionsnabb som man är sprang jag ut och stängde dörren efter mig och letade upp "högsta hönset".  Chefen fick sedan bära ut den avdomnade pippin som vilade lite innan han/hon flög vidare. Det blev ett lyckligt slut denna fredagsmorgon, och sådanna tycker vi om!!

Jag fick också himla mass cred för att jag hade "fångat" vår birdie, och de sa man ju inte nej till, löneförhöjning :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0