en fredagskväll!

Skrivet den: 2011-02-25 kl. 20:26:40 / Kategori: boktips...

Min halsont tar ut sin rätt och vi sitter hemma soffan denna fredagskväll. Idag visade Daniel mig en artikel om en gammal bok som ska bli film. En bok han läste på högstadiet som heter "Imorgon när kriget kom" av John Marsden. När han berättade vad den handlade om visade sig att det också var min absoluta favoritbokserie på högstadiet som jag försökt få tag på igen. Handlar om sju tonåringar som åker ut i vildmarken i Australien samtidigt som landet blir invaderat. Sen ska de försöka överleva men också försöka handla och hjälpa till i kriget. Tyvärr verkar den inte finnas att köpa, men jag ska definitivt hålla utkik efter dem. Det hade varit roligt att läsa dem igen innan filmen kommer. :)  Böckerna är ett riktigt hett tips från mig!! Såhär ser första boken ut. Tror det finns sju totalt. Sedan kommer också trailern till filmen. Hoppas ni gillar de lika mkt som jag och Daniel.




Kommentarer
Postat av: Sara

Jag har haft den boken, vet inte om jag har den kvar dock. De delade ju ut sånna på McDonalds för många år sedan. :)

2011-02-27 @ 12:11:25
URL: http://torrbulle.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0