Morgonstund!

Skrivet den: 2015-08-06 kl. 07:27:48 / Kategori: That is that
Jag har planer på att börja ta morgonpromenader nu i höst innan jobbet. Jag är ju morgonpigg så varför inte utnyttja det? Plus att jag behöver utmana mig själv lite. Denna veckan har jag därför testat på att ta en promenad på mellan 45-60 min på morgonen innan jag gör något annat. Känns såklart super när jag är hemma igen men innan jag kommit iväg så är det inte roligt. Jag är inte alls pigg på skiten. Och om jag känner så nu, när jag är ledig, det är ljust ute och solen skiner, vad är då oddsen att jag ska gå ut när det regnar, är kallt och mörkt? 

Ska jag tvinga mig själv till detta, eller är det bara onödigt? Jag är rädd att morgonpromenaderna i så fall kommer förstöra mer än vad de ger eftersom jag inte kommer tycka det är det minsta roligt och därför kanske hoppa över någon morgon, vilket leder till att jag känner mig dålig och svag utan karaktär. Eller så har jag lärt mig att älska promenaderna och de har kanske blivit en bra rutin innan mörkret faller.. Det kan bli vilket som :) 

Dagens i-landsproblem helt enkelt. Jag får njuta av dagens fina promenad och sen får vi se hur det blir imorgon. Ju mindre press desto mer harmonisk träning skulle jag tro.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0