Åhus beachhandboll

Skrivet den: 2015-07-18 kl. 21:39:43 / Kategori: That is that
Herregud man har ju växt upp med beachhandbollen i Åhus. Sedan -97 har man sprungit där. Tonåren ska vi inte prata om, haha. 

Jag var i alla fall riktigt taggad inför idag när jag och Vera skulle dit. Och jag blev inte besviken! Handboll, musik, sol, människor, strand, och muskler i en himla blandning. Handbollen växer också. Kanske inte geografiskt eller med antalet lag som det alltid varit innan, utan som "företag" (Jag vet inte om det är rätt ord) Det blir fler och fler butiker, sponsorer och annat på området. Och de blir bättre och bättre för varje år. Men jag hoppas att inte sköts fel. Att man blir pengagalen. Jag betalade 200:- för entrén idag. För en dag! Tänk er det priset för en hel familj. Parkeringen kostar 100:- på sina ställen, och rykten säger att cykel-parkeringen ska kosta nästa år. Samtidigt fylls Facebook med uppdateringar från föräldrar som arbetar som parkeringsvakter eller liknande för att deras barn spelar. Gratis arbetskraft samtidigt som man drar in massor? I don't know? 




Fast vi hade ett väldans trevligt besök ändå såklart :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0