Runt alkohol!

Skrivet den: 2015-06-20 kl. 17:27:19 / Kategori: That is that
När jag började med axon var det ett big no no till alkohol. Det är ingen nyhet för någon att det inte är bra för kroppen. 

Och nu när jag började med detta inlägget känns det som om jag skrivit om detta innan. Sorry i så fall, men jag behöver skriva av mig lite. 

Efter en period utan alkohol tappade jag suget helt. Jag ser ingen anledning att dricka. Jag hittar hellre på roliga saker dagen efter än riskerar att ligga bakis en halv dag. (Och helt plötsligt blev jag 65+). Att inte förstöra för träningen är också en anledning. 

Genom att inte dricka blir man lätt lite "tråkigare" på fester. Man är inte med på samma sätt, även om det såklart blir vad man gör det till. Jag brukar försöka rätt så bra tycker jag själv. Andra tycker säkert annorlunda. Jag tjoar och stimmar lika bra (nästan) utan alkohol. Det fungerar såklart inte klockrent varje gång, och att räkna med att jag är med till tre på natten varje gång är bara dumt. Fast sån är jag nu och jag får hoppas att min omgivning accepterar det. 

Igår var det en del alkohol under dagen, då det tillhör midsommar litegrann (och det är en helt annan diskussion). Att se folk dricka och vara onyktra gör mig inte festsugen direkt. Att ta ett glas lockar inte alls när man ser hur alla blir. Och nu låter jag riktigt nedervärderande till alla som dricker och det ber jag om ursäkt för (tror jag) men ärligt, kolla på er själva!! Jag väntade med att provocera till så här långt ner i texten för att se om någon orkar läsa, men usch och fy för alkohol!! Den klarar jag mig väldigt bra utan, och att inte dricka känns mer och mer rätt för varje fest jag sitter nykter på! 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0