Sista middagen med gänget!

Skrivet den: 2015-03-21 kl. 23:17:49 / Kategori: Ungern 2015
Ikväll var sista kvällen med gänget. Precis som alla andra kvällar har vi gått till en restaurang (av fyra kvällar har vi varit på kvällens restaurang tre gånger) och sedan blivit serverad en massa mat. Massor av mat. Mat i löjliga mängder! Och konstiga efterrätter ;) 

Ungersk mat var ungefär vad vi trodde. Annorlunda, gott, och inte speciellt färgglatt. Det har varit roligt att testa nya grejer. Ibland gillade man de, ibland inte. Ikväll blev vi svenskar helt galna när vi fick sås till, haha. Köttrallrikarna har vi inte en chans att ens äta upp hälften, men sås-skålarna nästan slickade vi rena. Vi frågade lite om varför det serverades så mycket kött. Tydligen var de så man gjorde här. Hade man gäster skulle man servera dessa en massa kött. 

Jag har haft lite problem med maten. Sallader har nästan lyst med sin frånvaro, och då vi inte ens fått beställa mat, utan bara blivit serverade, så gav jag upp på matfronten. Däremot har jag varit stenhård med de flytande kolhydraterna. Ingen läsk och ingen alkohol. Jag har ätit gott, men också haft en del ont j magen, tyvärr. Jag längtar hem efter min vanliga mat och mina träningspass. Jag skulle ljuga om jag påstod något annat! 





Från kvällens middag. Som sagt, ser inte jättegott ut, men de var det. Synd bara att det är så överdrivet mycket mat!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0