En korvaluda - Bæjarins Beztu Pylsur

Skrivet den: 2017-04-15 kl. 15:00:00 / Kategori: Island 2017

Just nu sitter vi på planet hem, ett kort tretimmarflyg. 


I torsdags blev det flera matupplevelser med soppa i bröd och god italiensk pasta. Men jag berättade aldrig om vårt "mellanmål". Jag hade fått veta av en isländsk vännina att man var tvungen att äta en speciell korv från en speciell korvkiosk här. Jag hoppades på att vi skulle få ihop det men det passade aldrig riktigt. Den låg åt fel håll hela tiden kändes det som. Fram tills vi tog bussen tillbaka från  köpcentrumet och hamnade bara ett kvarter bort. Korven skulle testas! 

Vi var inte ensamma, utan det var kö till den lilla kiosken. Det gick dock undan, de har bara sin korv och dricka på menyn. I 80 år har korvkiosken legat där den är nu, på en parkering nere vid hamnen, och även Bill Clinton har varit där och ätit en korv. På korven (i brödet) har de rå lök, rostad lök, ketchup, en speciell senap och remouladsås. Låter konstigt men supergott. Gud vad lycklig jag var efter den korven, haha! 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0