Snorkla

Skrivet den: 2017-12-27 kl. 15:30:40 / Kategori: Bali 2017
Idag fick vi ställa klockan på tidigt eftersom vi skulle på snorkeltur. Vi blev upphämtade på hotellet och åkte till "hamnen". Därifrån åkte vi speedboat till Lembongan Island för att därifrån åka båt halvvägs runt den större Penida Island. Vi stannade på tre olika ställen och snorklade. Vi har sett helt underbara korallrev (väldigt färgglada), massor av fiskar och bäst av allt, riktigt stora mantor. Asså riktigt stora! 

Jag hade lite otur med magen dock. Kan ibland bli lätt sjösjuk men det här tog priset och efter vi kom upp i båten igen på de två första stoppen hängde jag över kanten på båten och "matade fiskarna". Hemskt! Men efteråt mår man bättre så lika bra ;) 

För övrigt gick allt bra! Jag mådde inte sämst även om jag var den enda som spydde. Däremot var det väldigt många som inte var så bra på det där med att snorkla eller ens simma. En del (mer än 2 pers) blev dragna av personalen i livbojar under våra stopp, herregud. 

Inga bilder har vi tagit heller, men vi köpte ett USB-minne med alla guidernas bilder så de kommer när vi är hemma igen. Tog någon bild från hamnen bara. 

Förresten, imorgon tar vi sovmorgon bannemej! Och Daniel har känt en spark/rörelse i magen nu <3 

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0