Min tand!

Skrivet den: 2013-09-18 kl. 20:21:50 / Kategori: That is that
Min tand gav inte upp utan strid inte! Nej det fick dras och borras ett bra tag innan den lossnade. 

(Ja, detta kommer bli ett läskigt långt inlägg om min tand) 
Det började med att jag var 40 min tidig och hann läsa tre Kalle anka-tidningar innan det var dags. Jag röntgades lite snabbt och sedan var det dags. Pulsen när jag låg i den där tandläkarstolen var otrolig. Så snabb att jag till och med tänkte tanken "vad händer om jag svimmar? Och hur märks det om man svimmar om man redan ligger ner?" Jag fick bedövning, vilket var det mest smärtsamma under hela besöket. Redan då kommenterades det över hur inflammerad jag var. Tandläkaren och hennes "assistent" var bland de trevligaste jag träffat! Så lugna och trevliga och pratglada. De fick mig på andra tankar samtidigt som de lugnade mig genom en snäll klapp på axeln. När de började rycka i tanden kände jag ingenting. Vilken lättnad. Fast tanden lossnade ju inte. Borren plockades fram och fortfarande är jag smärtfri. De drog och hade sig och tanden kom ut till slut.Det värsta var faktiskt när de skulle sy ihop efteråt. Innan jag gick fick jag en lång lista om vad jag fick och inte fick göra. Tillsammans med kommentarer om min snygga väska och mina snygga naglar! 

Jag fick inte dricka på två timmar. Inte äta förrän det gått tre timmar. Jag får inte lyfta tungt eller luta mig framåt för snabbt. Jag får inte spotta utan måste svälja. Jag får heller inte äta något annat än flytande föda första dygnet och sedan ska jag gurgla medel i en vecka. Och om tre veckor ska jag dit igen och ta en tand till. 

Jag mår okej just nu. Börjar kännas en del och jag trycker i mig så många tabletter som jag får. Håll tummarna för att jag ska få sova :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0