Grillat på galeasvägen

Skrivet den: 2018-07-04 kl. 10:55:39 / Kategori: That is that
Gårdagen är svårslagen måste jag säga. Det byggdes ju en del hela dagen men sedan på kvällen fick de sluta. Elliots mormor kom på eftermiddagen och vi, läs Elliot, badade med nyinköpta badankor. Sedan gjorde vi allt vi kunde för att han skulle vara vaken fram till fotbollen och sedan sova.


 Det fungerade super att vara vaken, men han sov bara i 35 minuter sen. Gjorde visserligen inte så mycket eftersom han är så snäll, men det är bara svårt att slita blicken ifrån honom när han ligger bredvid en och snackar och har sig. Snygg var han i alla fall i Sverigedräkten från mormor. Den som var flera storlekar för stor och som han skulle drunkna i, men som inte alls var så hemskt stor. Detta gav självklart mig lite panik, redan dags att byta storlek igen?!? Och tur gav dräkten också för det gick ju hur bra som helst för Sverige. Jag älskar hur folket verkligen sluter upp runt laget och att effekten blir att "Sverige stannar" (till viss del i alla fall). Jag älskar gemenskapen lagets framgångar skapar! 

På kvällen blev det grillat hos oss igen. Både Elliots mormor och morfar var i Åhus så de tillsammans med farmor och farfar bjöds in på mat. Daniel ställde sig vid grillen och jag och mormor "slängde ihop" två pajer, den ena med rabarber från trädgården och den andra med hallon och blåbär från Ica. Ni som känner mig vet att jag älskar sånt (det där med rabarber från trädgården alltså..) 

Vi åt gott och kollade på ännu mer fotboll! Tvn där uppe har flyttats ut i uterummet och det blev ju ett par timmar där eftersom Englandsmatchen aldrig ville ta slut. En mycket trevlig kväll!! Jag hoppas på många fler som denna i sommar!

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0