en lördagsmorgon

Skrivet den: 2012-02-12 kl. 09:39:00 / Kategori: Hawaii 2012
Sjukaste att jag precis fick fråga Daniel vilken dag det var. Det är farligt med semester.
Idag åt vi frukost på Lulu's. Stället med de goda jordgubbspannkakorna och den fina utsikten. Jag bestämde mig för att dumpa frenchtoasten denna morgon och istället ge mig på en våffla. Åh, vad jag längtade efter denna våffla! Fast när vi satt där kändes det som att det tog väldigt lång tid innan vi fick vår frukost. Efter en stund kom det ut en man från köket och bad så hemskt mycket om ursäkt men våffeljärnet hade gått sönder. De hade testat två gånger men det fungerade helt enkelt inte. Han frågade om jag ville ha något annat och erbjöd mig gratis dricka och allt möjligt. Jag sa att det inte behövdes och att jag gärna tog frenchtoast istället. Jag var lika glad för det, haha. Efter vi ätit upp kom han ut med notan till oss och sa att han tagit bort Daniels kaffe, de bjöd de på. Han sa också att han mer än gärna hade velat bjuda mig på någon mer dricka och undrade om vi hade frågor om ön, för då skulle han så gärna hjälpa oss. Sådan jäkla service, jag älskar USA! Fast det är sant, hade det varit en amerikanare som inte fått sin våffla hade det blivit ett himlans liv ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0