Effektiv förmiddag

Skrivet den: 2017-07-28 kl. 11:00:00 / Kategori: That is that

Gud vilken äcklig effektiv förmiddag. Folk hatar snart mig på instagram, haha. Imorse cyklade jag och Cia från gymmet ner till Åhus för att testa ett pass på Xercise. Passet började klockan åtta så vi cyklade kvart i sju från stan. Passet hette soma och jag skulle kallade det power yoga. Lite yogarörelser som gjordes med mer tempo som gjorde det hela rätt svettigt. Och sen efter passet var det att sätta sig på cykeln hen igen. Hemma innan klockan tio, inte dåligt det ;)

Tack för en trevlig förmiddag!!

Mer träning och lunch på stan

Skrivet den: 2017-07-27 kl. 14:37:58 / Kategori: That is that

Det har blivit en hel del träning i sommar, men jag har också gottat mig ordentligt så det går nog jämt ut ;)

Idag började vi med en seg morgonpromenad. Seg i det faktum att jag fick tvinga mig själv att komma iväg. Efter det körde jag ett benpass med Vera innan vi åt lunch på stan. Vi åt på mix'n go Sallads, som är rätt nyöppnat. Vera tyckte 98:- för bara salladen var lite dyrt, och det kan jag hålla med om. Men jag betalade 129:- för min kycklingsallad på museet i måndags så.

Oavsett pris så fick vi mycket mat och den var supergod. Lokalen var också väldigt trevlig och fräsch, så stället rekommenderas :)

Världens bästa sambo

Skrivet den: 2017-07-27 kl. 09:00:00 / Kategori: That is that

I tisdags kom Daniel hem med blommor till mig. Inte en bukett heller utan två buketter med liljor. Och de är så fina och de luktar så gott i hela lägenheten nu. Det är inte mycket han behöver göra för att göra mig lycklig. Blommor och att vi tränat ihop har lett till att jag inte bara hämtat ut paket till honom, utan även skickat tillbaka dem, lagat hans matlådor och städat :)

Happy wife, Happy life :)

Tränade tillsammans igen

Skrivet den: 2017-07-26 kl. 23:14:39 / Kategori: That is that

Idag drog Daniel med mig på intervallträning utomhus. Flera år sedan jag gjorde det sist då jag brukar hålla mig till löpbandet inne på gymmet. Även där var det några veckor sedan sist nu så jag fick verkligen jobba på i backen.

Däremot är jag superglad över att träna med Daniel. Vi har försökt träna med varandra flera gånger under årens lopp, men det har inte fungerat så bra. Denna vecka har vi nu lyckats med två pass tillsammans, för vi körde ju tabata i måndags med :)

Så snart kommer väl bakslaget ;) fortsättning följer...

Tisdag i juli = bilbingo

Skrivet den: 2017-07-25 kl. 22:25:55 / Kategori: That is that

Så brukar det vara i alla fall, men denna sommaren har vi (jag) varit dåliga på att komma iväg. Men idag tog jag audin och hämtade upp mormor och farmor för att sedan styra mot vanneberga.

Två gånger fick vi tuta ikväll, båda gångerna gav 250:- så de la vi undan till nästa tisdag då vi spelar "gratis". Oavsett så har vi haft mycket roligt :)

Kvällsmat med syster

Skrivet den: 2017-07-20 kl. 22:05:01 / Kategori: That is that

Imorse vet jag inte riktigt vad som hände. Jag vaknade jättetidigt, även med mina mått mätt och kände inte alls för en morgonpromenad. Jag ville hellre ligga kvar i sängen. Det gjorde jag också, i tio minuter. Sedan stack jag ut och sprang istället. Eller sprang, snubblade/lunkade är nog mer rätt beskrivning på vad jag höll på med. Men en fem km i sexminuterstempo fick jag ihop :)

Efter det har dagen flutit på. Frukost med gamla kollegor, vilat en timme vid lunch, och kört powern som vanligt. Kvällen avslutades med middag tillsammans med Vera nere på rökeriet i Äspet i Åhus. Hennes idé, och det var en mycket bra sådan! God mat, fin utsikt och trevligt sällskap :)

Stugan del 2

Skrivet den: 2017-07-19 kl. 13:40:52 / Kategori: That is that

Idag har jag hamnat i stugan igen. Idag åkte jag hit med syrran efter ett grymt pass på gymmet imorse. Här har vi inte gjort så mycket, för det är så det ska va. Men vi har ätit lunch, gått en runda vid hamnen och genom kohagen för att avsluta vid stranden med ett dopp i havet. Nu har vi hamnat i varsin solstol igen medan föräldrarna går och fixar med lite allt möjligt. Jag har också gjort ett tappert försök att bada i vattenspridaren men fick inte gå på det nysådda gräset.

En bra dag!

I stugan

Skrivet den: 2017-07-17 kl. 11:22:27 / Kategori: That is that

God förmiddag!

Måndag = ny vecka, eller hur? ;)

Vi hade en helt underbar helg i Malmö tillsammans, som avslutades med glass framför tvn igår. Idag har jag hämtat de gamla (farmor och mormor) och kört till mamma och pappas stuga i Blekinge. Solen skiner, även om det blåser och snart börjar det närma sig lunch :)

Hotellfrukost

Skrivet den: 2017-07-16 kl. 09:18:00 / Kategori: That is that

Det bästa med hotell är ju hotellfrukosten. Fast allt med det här hotellet har varit bra. Clarion Hotel and Congress Malmö live kan rekommenderas. Efter en vecka i Kroatien kan jag det här med hotellfrukost så jag tuggade på rätt bra. Nu har vi slappetid på hotellrummet innan vi ska vidare.

En kväll i Malmö

Skrivet den: 2017-07-15 kl. 22:57:28 / Kategori: That is that

Hej söta. Just nu ligger jag i en underbar hotellsäng tillsammans med världens bästa kille och äter godis och slökollar på Armageddon. Samtidigt har vi en underbar utsikt över Malmö.

Efter matchen och incheckningen fixade vi till oss lite snabbt för att gå ut och äta. Planen var Mando steakhouse, och så blev det också. De var kända för sina plankor så jag tog en sådan medans Daniel tog en pepparstek. Maten var mycket god och vi fick sitta ute i solen också, helt underbart!

Jävla Malmö

Skrivet den: 2017-07-15 kl. 18:58:07 / Kategori: That is that

För helvete då. Efter både 2-0 och 3-1 slutade matchen 3-3. Så jäkla irriterande att de inte kan hålla tätt bakåt i slutminuterna. Nu blir det nya tag på tisdag! Då är det väldigt viktigt att vinna, för ut i Europa vill vi!!

Strålande sol bjöd Malmö på i alla fall. Helt underbart väder. Och att sedan inte behöva köra hem utan istället köra till ett hotell och hamna på 17:de våningen gjorde heller inget :)

Till Malmö igen!

Skrivet den: 2017-07-15 kl. 13:59:38 / Kategori: That is that

Hello bitches!

Nu sitter vi i bilen på väg till Malmö igen. Det är dags för en ny match och gärna tre poäng. Denna gången stannar vi dock lite längre då Daniel ska få andra (och tredje) delen av sin födelsedagspresent i form av middag och hotellövernattning. Myshelg för oss helt enkelt :)

At the beach

Skrivet den: 2017-07-13 kl. 16:38:56 / Kategori: That is that

Idag var den där svenska sommardagen som man måste ta till vara på till 100% för vem vet när den kommer igen. Så jag styrde Audin till stranden tillsammans med Vera och Jollan. Och sen gjorde vi inte så mycket mer än att gå och doppa oss med jämna mellanrum. Japp, så varmt va de ;)

Nu är jag hemma och vänder innan powerpasset. Jag undrar dock hur många som är sugna att lämna solen för att svettas med mig istället, haha!

På väg hem

Skrivet den: 2017-07-12 kl. 22:01:55 / Kategori: That is that

Just nu är vi på väg hem från Malmö. Matchen gick väl inte riktigt som vi hade hoppats på, men med tanke på att de låg under så kunde det varit värre. Nu gäller det att vinna på bortaplan på tisdag istället. För en annan var det annars skoj att vara tillbaka på ståplats. Och nu är vi igång på riktigt, för vi ska tillbaka redan på lördag. Då är det allsvenskan och Sirius står för motståndet.

Semestermood

Skrivet den: 2017-07-12 kl. 11:04:56 / Kategori: That is that

Oj oj oj, nu har jag tagit semester på riktigt. Idag vaknade jag inte förrän halv nio, med lätt panik såklart. För att få det någorlunda rätt med matrutinerna valde jag att äta frukosten innan promenaden idag.

Till promenaden blev det en MFF-podd för att riktigt ladda inför ikväll :) Den hade önskad effekt för jag är sjukt taggad inför matchen nu!

En dag söderut

Skrivet den: 2017-07-11 kl. 19:38:27 / Kategori: That is that

Vilken dag vi har haft! Helt underbart väder och underbart sällskap. Vi började med att köra ner till Buhres för lunch, jag och Felicia åt lax (så god) och killarna fish and chips. Därefter körde Linus oss till kungagraven trots ljudliga protester från två i sällskapet. En av dem blev lite gladare igen när turen gick vidare till kiviks musteri :)

Efter en glasspaus åkte vi till Stenshuvud. Då vi började gå med vagnen upptäckte vi snabbt begränsningar och Felicia och Daniel erbjöd sig att vända med Juni medans vi andra två gick vidare. Så jag och Linus tog en tur till de tre huvudena innan vi blev upphämtade vid café annorlunda.

Trötta körde vi tillbaka till stan. Tack fina Nilssons för en grym dag!!

Utflykt igen

Skrivet den: 2017-07-11 kl. 11:24:50 / Kategori: That is that

Som Linus sa, reseledaren är hemma igen. Idag har jag fått med mig familjen Nilsson igen. Bilen går ner till Kivik. Målet är Buhres och kiviks musteri.

Måndagsmorgon

Skrivet den: 2017-07-10 kl. 09:36:06 / Kategori: That is that

Då var det måndag och en vanlig vecka. Jag undrar redan hur jag ska kunna underhålla mig själv nu när Daniel ska jobba en del. Idag är det en del småsaker som ska fixas med tvätt och träning och så. Jag har som vanligt varit ute på min morgonpromenad och det är Skäringer och Mannheimer som får följa med mig numera.  Och, eftersom Daniel jobbar, får jag avnjuta frukosten i sängen :)

Pinchos

Skrivet den: 2017-07-09 kl. 21:56:35 / Kategori: That is that

Ikväll har jag varit på Pinchos med underbara Carro, Vera och Alex. Det var första gången på Pinchos i stan för oss men ingen var någon nybörjare för det då vi alla besökt Pinchos på olika ställen runt om i landet :)

Maten var mycket god, men tyvärr fick vi vänta en bra stund innan den "kom". Njöt gjorde vi i alla fall, och skrattade i massor :)

Kvällsmat i halvtid

Skrivet den: 2017-07-08 kl. 19:38:15 / Kategori: That is that

Sällan har jag och Daniel varit så välorganiserade som när kvällens middag lagades. Då vi inte hann laga någon mat innan Malmö-matchen började (kl18) så bestämde vi oss för att fixa det i halvtid. Det fungerade utmärkt och det blev tacos lagom till andra halvlek. Nu vill vi bara ha tre poäng till himmelsblått också :)

God morgon!

Skrivet den: 2017-07-08 kl. 09:01:42 / Kategori: That is that

Det var en lång resa hem trots den korta flygtiden på 2 h och 10 min. Men först var det buss i en timme, båt i 45 min, buss i 45 min till, flyg i dryga 2 timmar, tåg i 20 min och sedan buss i 1h 45 min igen. Eftersom vi landade så sent gick det inga tåg utan vi fick ta nattbussen till Kristianstad. Det var faktiskt mycket smidigare än vad jag trodde så tummen upp för det! Jag stapplade väl in i lägenheten vid fyra på morgonen ungefär. Nu har jag fått sova några timmar, men långt ifrån tillräckligt. Planerna idag är inte många utan jag kommer nog ligga kvar i sängen ett tag till :)

Välkommen hem till mig!

Sista från Kroatien

Skrivet den: 2017-07-07 kl. 21:15:46 / Kategori: naglar

Hej! Just nu sitter vi på en sketen flygplats i Split och väntar på vårt flyg (50 min till boarding). Vi har ätit en torr macka och försökt göra av med de sista pengarna i shoppen. (Det gick inte) Nu vill man bara hem, men det är några timmar till..

Dock har veckan varit helt underbar! Vi har solat i massor, ätit gott och varit ute på en del äventyr :) Så tack Kroatien för denna gång, på återseende!

Blandade bilder från veckan som jag inte lagt ut tidigare. Där är några bilder från när vi lämnade Bol nu på eftermiddagen. Utsikten var underbar men det brann någonstans så där är också en del rök på bilderna. Det var faktiskt lite läskigt, för nere i byn rök det en del och luktade så mycket att man blev yr :(

Vid poolen

Skrivet den: 2017-07-07 kl. 12:53:47 / Kategori: Kroatien 2017

Vi har checkat ut från hotellet (iförd bikini) och lagt undan våra väskor i förvaring. Då vi inte flyger hem förrän närmare halv elva ikväll har vi en stund vid poolen framför oss. Ja, vi har ju legat här i stund redan ;) men några timmar till!

Jag försöker pressa i solen men det går sådär, så jäkla varmt!!

Sista kvällen med gänget

Skrivet den: 2017-07-06 kl. 22:28:42 / Kategori: Kroatien 2017

Ikväll var det sista kvällen i Kroatien för den här gången. Vi återvände till samma restaurang som när vi åt den där pizzan med massa ost på. Jag ville ha den igen, och efter träningen var jag värd den ;) Tyvärr var där inte alls lika mycket ost på kvällens pizza (och ruccolan som förra gången var spenat hade blivit ruccola igen), men det var mycket gott ändå. Efter maten ville mamma ta kort på en staty som hon inte sett på hela veckan men okej då. Jag passade på att ta selfies och på utsikten istället :)

Power i Kroatien

Skrivet den: 2017-07-06 kl. 16:00:00 / Kategori: Kroatien 2017

Vill man så går det. Efter all god mat så känns kroppen såklart sådär. Den är ju inte lika "tight" som hemma såklart och ibland känns det okej, ibland mindre okej. När det känns mindre okej går man till gymmet!

Som jag skrev tidigare i veckan så är gymmet här faktiskt väldigt bra. Jag körde ett ryggpass tidigare i veckan och igår var det ostarnas tur. Då kollade jag även upp om det skulle gå att köra igenom power-passet och jo, de skulle fungera. Så det körde jag idag! Torsdag är ju ändå powerdagen. Sjukt svettigt och helt underbart. Fast det är såklart roligare med mina medlemmar på gymmet ;)

Mamma med snapchat

Skrivet den: 2017-07-06 kl. 09:43:47 / Kategori: Kroatien 2017

Det värsta med en mamma med snapchat är att man aldrig vet vad som dyker upp. Hon lyckades bannemej ta kort på mig när jag rensar det sista ur nutellapaketet.. Till mitt försvar så var nutellan slut och vi fick dela på ett sådant litet paket ;)

Stranden nästa!!

Pasta carbonara

Skrivet den: 2017-07-05 kl. 22:45:51 / Kategori: Kroatien 2017

Redan innan vi lämnade hotellet för kvällsmat var siktet inställt på pasta. Jag hade fått tipset från vår tui-person (Från England) om att gå till pumparela så det gjorde vi. Gudomligt god pasta. Jag tog en carbonara, för det blir det alltid när jag är pastasugen. Restaurangen låg lite längre iväg än vi gått tidigare för kvällsmat, men inte någon längreströcka ändå. Allt ligger rätt samlat i byn och strandpromenaden dit kantas av små stånd med glass och turistflams :)

Så det blev ju en glass på vägen tillbaka, haha

Bijela Kuca

Skrivet den: 2017-07-05 kl. 18:14:11 / Kategori: Kroatien 2017

Under vår morgonpromenad i söndags gick vi förbi ett gammalt hotell som vår tui-person berättade om. Och under vår långa promenad till stranden igår gick vi inom och kollade lite till. Om vi förstod rätt så var hotellet byggt innan kriget och blev sedan övergivet. Jag har försökt googla på det men inte hittat något alls. Nu är det fullt av graffiti och det är sönderslaget, men man ser ju fortfarande var receptionen stått och allt.

En cykeltur

Skrivet den: 2017-07-05 kl. 14:19:00 / Kategori: Kroatien 2017

Efter en stadig frukost gick vi och hyrde cyklar. Inga handdukar eller andra strandgrejer fick följa med utan på med bikinin, träningskläderna ovanpå och sedan en vattenflaska på de ;)

Cyklar styrde vi österut. Och uppåt för herregud vilka backar!! Vi cyklade en bra stund innan en annan by dök upp. Den passerades och vi trampade på. Eftersom vägen gick uppåt hamnade vi ganska snabbt långt från havet. Det var inte planen! Så jag tvingade ner mamma på snåriga stigar mitt ute i ingenstans. Närmare havet kom vi dock för helt plötsligt hamnade vi vid en liten liten vik. Knappt någon strand och definitivt inget folk. Kändes konstigt, men det var ju helt underbart att slänga sig i vattnet :)

Tyvärr var vi tvungna att ta oss upp för de där stigarna igen så därefter styrde vi cyklarna "hem" igen. En grym tur men vi är helt slut. Stranden nästa!!

En dag i Kroatien

Skrivet den: 2017-07-05 kl. 09:00:00 / Kategori: Kroatien 2017

Igår blev en sådan typisk semesterdag. Efter lunchen gick vi tillbaka till stranden och fortsatte variera oss mellan madrasserna och havet. När vi tröttnat påbörjade vi den långa promenaden tillbaka med stopp för fruktköp och glassköp. Sedan blev det en stund vid poolen istället. Här blev det fler dopp i svalkande vatten och några rundor yatzy i skuggan.

Sen på kvällen har vi varit lite kulturella och testat Ćevapčići, ett populär maträtt. Det är typ som pannbiffar fast med annan form och kryddning. Spännande, men jag håller mig nog till pizza, burgare, sallad, eller pasta ;)

Kvällen avslutades på balkongen med skip-bo.

En rätt bra dag på semestern helt enkelt! :)

Rätt tid för lunch

Skrivet den: 2017-07-04 kl. 12:53:02 / Kategori: Kroatien 2017

Den där stranden vi skulle cykla till kunde vi inte cykla till. För inga cyklar hade pakethållare eller ens cykelkorg för den delen. Vi bestämde oss för att gå! 11 000 steg innan man lagt sig på playan vid lite efter tio på förmiddagen skojar man inte bort. Efter det har vi roat oss med att ligga på mage, ligga på rygg och ligga i vattnet. Klockan tolv ringde kyrkklockan precis bredvid oss och vi valde att tolka det som att det vat tid gör lunch. Vi valde stället närmat stranden (det är ju sjukt varmt) och där fick vi en perfekt sallad. Lagom mycket, lagom dyrt och snabbt gick det också. Sen var sen sådär fin och fotovänlig tillsammans med utsikten :)

Frukost, dagens viktigaste måltid

Skrivet den: 2017-07-04 kl. 10:11:19 / Kategori: Kroatien 2017

Mitt favoritmål på semestern är alltid frukosten. Jag älskar frukost och allt gott som serveras då. Frukostbuffén här är super med både varmt och kallt och frukt och något sött och lite till. Första morgonen här åt vi inne (visste inget annat) men sedan dess har måltiden avnjutits i strålande sol.

Mer pizza

Skrivet den: 2017-07-03 kl. 22:01:33 / Kategori: Kroatien 2017

Efter dagens tur var vi trötta så det blev att slappa vis poolen efter ett skönt dopp i vattnet. Så fort vi kom i land upptäckte vi hur varmt det var och det blev en svettig promenad tillbaka till hotellet. Däremot har jag klarat även denna dag utan att bränna mig, men det hade varit trevligt med lite färg kanske..

Kvällens middag intogs därför lite senare. Vi valde att dela på en pizza, vilket var ett bra beslut för då fick vi plats med glass i magen också. Kvällen avslutades med drinkar i baren vid hotellet med utsikt över vattnet. Sen kväll för oss, vilket jag hoppas leder till sovmorgon imorgon. Snälla låt mig vakna efter halv sju i alla fall!!

Runt ön Brac

Skrivet den: 2017-07-03 kl. 17:00:00 / Kategori: Kroatien 2017

Idag åkte vi halvvägs runt Brac. Efter besöket uppe på Vidova Gora åkte bussen vidare till Supetar (den största byn på ön med 3200 invånare, den minsta byn hade 24 invånare). Därifrån åkte vi båt tillbaka till Bol med två stopp. Mamma och jag gav oss på att snorkla igen men strömmen var för stark och vi drogs ganska långt från båten ett tag. Vi fick jobba ordentligt för att komma tillbaka. Vid stopp två badade vi bara lite från båten :) Vi fortsätter snorkla från stranden imorgon istället.

Från båten fick vi se massor av vingårdar, vissa på väldigt udda platser, och små byar. Vi fick också bra utsikt över Bol när vi närmade oss hamnen.

Vidova Gora

Skrivet den: 2017-07-03 kl. 13:54:48 / Kategori: Kroatien 2017

Vårt första stopp idag var Vidova Gora, 778 m över havet. Därifrån kunde vi se hela Bol och såklart mycket mer. Det blev dock ett snabbt stopp, men man behöver inte mycket mer. Imorse blev vi en halvtimme sena på grund av turister som villat bort sig och åkt med fel buss. De fick åka på en helt annan utflykt än vad de tänkt, hahaha!

Utflyktsdag

Skrivet den: 2017-07-03 kl. 08:10:46 / Kategori: Kroatien 2017

God morgon bitches! Nä, skoja bara ;)

Vi satte klockan på tidigt till imorse, trots att vi vaknat tidigare än så varje morgon och gjorde så även idag. Däremot fick vi hoppa över morgonpromenaden och gå direkt ner till frukosten för att hinna. Nu står vi och väntar på turistbussen som ska ta oss vidare.

Här har ni ett par glada turister :)

Maaaaaat

Skrivet den: 2017-07-02 kl. 19:08:42 / Kategori: Kroatien 2017

Efter bara en kort stund vid poolen gav jag upp och stack till gymmet istället. Gud vad skönt det var med de välbekanta rörelserna. Gymmet här är också ett av de bästa hotellgymmen jag varit på, och jag har varit på en del. Tyvärr kunde jag inte ta så mycket bilder eftersom där var en del folk, men det kommer säkert fler tillfällen ;)

Vår kvällsmat däremot var väldigt fotovänlig och vi har ätit riktigt goda burgare. Samtidigt som vi åt så hopade sig molnen och det mullrade en del på håll. När vi ätit upp sprang vi därför till Konzum och handlade förnödenheter till rummet och sedan till en turistshop för att köpa cyklop och snorkel till mamma ;)

En (halv) dag på stranden

Skrivet den: 2017-07-02 kl. 16:00:00 / Kategori: naglar

Vilken dag vi har haft! Och jag gillar stenstrand, ingen sand som fastnar överallt.

Vi har solat och badat om vartannat idag och jag tvingade mamma att testa snorkla eftersom vi ska ut med en båt imorgon. Mamma, 51, har aldrig testat att snorkla innan. Aldrig! Men nu har hon och hon älskade det! Det var som att vara med ett barn i vattnet. Hon pekade på fiskar och skrattade och sprattlade :) helt underbart!

Efter några timmar på stranden satte vi oss i skuggan och spelade yatzy och drack öl/Cola zero. När vi sedan bestämde oss för att byta stranden mot poolen köpte vi frukt som "lunch". Ett riktigt bra ställe där man fick peka och plocka ihop sin egen fruktsallad. Hur gott som helst!

Turister

Skrivet den: 2017-07-02 kl. 13:00:00 / Kategori: Kroatien 2017

Glömde berätta, igår hamnade vi ju på möte också. Vi hade fått info om att man kunde träffa guider från tui (som vi reser med) igår på förmiddagen. Då vi ville boka en tur med dem gick vi dit. Nejdå, det var ett infomöte på 30 minuter vi hamnade på i en konferenssal här på hotellet. Å andra sidan, ni som känner mig vet att jag i hemlighet gillar sådant och vi fick massor av bra tips, bland annat den där stranden vi ska till på tisdag :) plus att en utflykt är bokad! Imorgon ska vi både upp på ett "berg" och ut på havet.

Men har sällan känt mig så mycket som en Svensson-turist innan, haha!

Sol i Kroatien

Skrivet den: 2017-07-02 kl. 09:28:19 / Kategori: Kroatien 2017

Äntligen visar sig Kroatien från sin bästa sida. Vi har vaknat upp till strålande sol.

Morgonpromenaden gick idag i motsatt riktning jämfört med igår. Den gick också rätt mycket uppåt (men såklart ner igen på slutet) Vårt mål var att kolla in en strand som vi fick tips om igår. Den hittade vi och dit ska vi på tisdag. Det blev inte sämre av att stranden låg bredvid ett museum och en mysig restaurang, haha.

Idag ska vi ligga på stranden hela dagen hade vi tänkt. Vi återvänder till zlatni rat för att testa stenstranden med våra nya madrasser och skor :)

PS: vykorten är postade, men räkna inte med något kort, de som vi skickat till läser inte här ;)

Pizza, pasta, Kroatien!

Skrivet den: 2017-07-01 kl. 21:54:59 / Kategori: Kroatien 2017

Okej ingen pasta kanske, men pizza och Kroatien :)

Molnen hopade sig på eftermiddagen och ett tag regnade det till och med lite på oss. Då valde vi att gå och lägga oss i relaxavdelningen (med inomhuspool och jacuzzi) istället för vid poolen där ute efter vår tur på byn. Genom ett grymt wi-fi här och mormors C-more kollade på Malmö-matchen. Detta blev lite annorlunda då mamma också hade pling på sin telefon som hon inte kunde stänga av så vi visste två min innan målen vad som skulle hända. Ett riktigt antiklimax kan jag tala om, haha!

Efter fotbollen blev det pizza. Tre gånger har vi gått förbi restaurangen och siktet var inställt på pizza. Så blev det, och det blev riktigt bra! Ost i överflöd, det gillar jag. Salami också ;) Det enda jag egentligen kan klaga på är väl min ruccola-sallad som ser mer ut som spenat.

En mycket trevlig kväll!

En tur på "stan"

Skrivet den: 2017-07-01 kl. 15:10:26 / Kategori: Kroatien 2017

Vår soliga förmiddag slutade vara solig så vi lämnade poolen för en tur ner till byn. Här är väldigt turistvänligt och man går längs med vattnet hela tiden. Så vi letade upp ett ställe att luncha (och fyra ställen minst att äta kvällsmat på) och sedan shoppade vi lite strand-grejer så som skor och mattor. Vi köpte också vykort att skicka till de gamla där hemma.

Morgonpromenad

Skrivet den: 2017-07-01 kl. 09:23:11 / Kategori: Kroatien 2017

Rutiner är rutiner och dessa följer vi! Både det faktum att jag har varit ute och gått på morgonen där hemma och att jag och mamma alltid tar morgonpromenader på våra semestrar.

Idag styrde vi stegen mot en populär strand här som heter "Zlatni Rat" ("Gyllene Hornet"). Efter det gick vi runt på måfå och kollade läget runt och på hotellet, här ska vi nog kunna vara en vecka!

För övrigt kan jag berätta att vi befinner oss på ön Brač i turistorten Bol :)