Söderut

Skrivet den: 2018-07-17 kl. 20:23:17 / Kategori: That is that
Idag styrde vi nya bilen (den är ju äntligen här!) söderut tillsammans med moster Vera. Det skulle hittas på något och Daniel föreslog café Olof Viktors i Glemmingebro på Österlen. Vi protesterade inte.

Dagen har inte bjudit på strålande sol, men varmt väder ändå. Så vi satt ute på innergården (trädgården upptäcktes först efter fikan) och åt varsin macka och fikade. Ett mysigt ställe med goda mackor, typiskt Österlen-café skulle jag vilja säga. Varma och svettiga lyckades vi bli i alla fall, speciellt av att lyfta ut och in vagnen i bilen, eller av att sitta och amma i bastun den blir. Så med hjälp av Google och Google Maps hittade vi till knäbäckshusen (badplats) där vi släpade ner vagnen, ännu varmare och svettigare. Daniel och Vera tog ett dopp medans Elliot återigen åt gott. Syrran fick sedan "offra sig" och ta ett dopp med mig med. Så nu har jag badat två gånger denna sommar, vilket är två gånger mer än jag trodde! 

En utflykt värd namnet idag! Och Elliot, ja han har sovit så gott som hela tiden :) 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0