Rullar på!

Skrivet den: 2021-01-29 kl. 22:46:04 / Kategori: That is that
Här rullar veckorna på känns det som. Och vi gör inget som vi inte gjort de andra veckorna skulle jag vilja påstå. Det mesta styrs av Theas sovtider som fortfarande är två gånger om dagen, en på förmiddagen och en på eftermiddagen. Vi handlar på måndagar (inför veckan) och fredagar (inför helgen). Vi går till lekplatsen på onsdagar när Elliot är ledig och vi brukar baka något tillsammans på fredagar. Så det är väl det ;) 

Elliots stora intresse just nu är Lego eller kapla-pinnar. Legot får han bara leka med när Thea sover och idag när hon vaknade började han städa direkt, så gulligt! 

Det är roligt att se Elliot i alla vardagssysslor. Han är helt med när vi lagar mat, även om fokus fortfarande är på att smaka. Men idag delade han gurkan så fint med kniv och var riktigt stolt efteråt. Han är proffs i affären också. Eller nej, vi är proffs i affären. Jag och Thea är också riktigt grymma och än så länge är det inga konstigheter i att handla med två barn. Eftersom vi handlar på förmiddagen och där inte är mycket folk alls så har jag heller inte dåligt samvete över att jag har båda barnen med mig. 

Dagens bakning blev pannkaksmuffins. Stackars Elliot har nästan kört sockerfritt januari med sina föräldrar så han fick pepparkakor efter mellis idag :) 

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0