Shop until you drop

Skrivet den: 2016-10-31 kl. 18:00:00 / Kategori: New York 2016

Det går bra för oss nu. Woodbury common outlet är lika fint som jag minns det, men jag är rädd för att jag haft för höga förväntningar på butikerna. Det känns mer outlet än vad jag minns. Men tolka mig inte fel, för där ligger en hel del påsar som tillhör mig i resväskan som jag tvingade Vera att ta med hit. Efter en halvtidsvila men påfyllnad av energi laddar vi på nytt :)

Tidig morgon och annat skoj

Skrivet den: 2016-10-31 kl. 13:00:00 / Kategori: New York 2016

Klockan är lite mer än morgon för er men så får det va. Jag orkar faktiskt inte engagera mig i att tidsinställa inlägg så att det passar bättre med tidsskillnaden (att vår förmiddag dyker upp på er förmiddag osv). Vi har haft en väldigt intensiv morgon där vi var och hämtade ut bussbiljetter redan klockan sju på morgonen. En timme senare hade jag avnjutit min första bagel (med russin och kanel såklart) och bytt hotellrum. Jag blev jättebesviken på rummet igår eftersom jag visste att halva hotellet var nyrenoverat och andra halvan inte var det. Ni kan ju själva räkna ut var vi hamnade. Jag är dock inte kräsen, speciellt inte över rummen i nyc eftersom jag vet hur dyrt det, men när det också luktade kattpiss kände jag att det var dags att be om ett nytt rum för första gången i mitt liv. Och det funkade!! Vi har fått ett nytt jättefint rum :)

Idag ska vi shoppa! Dagen spenderas på Woodbury common outlet!

Flygresan och kvällen

Skrivet den: 2016-10-31 kl. 06:00:00 / Kategori: New York 2016

God morgon! Hoppas allt är bra med er. Vi kom fram till nyc vid halv sex igår men det var på andra försöket. Efter att vi blivit lovade 22 grader på marken blev vi chockade när mörka moln omgav oss precis innan landning. Planet krängde ordentligt hela tiden på vägen ner. Med ordentligt så menar jag att jag hörde minst två personer som hyperventilerade och tre personer som spydde. Kvinnan bakom oss såg sin död framför sig, stackaren. Med 300m kvar bestämde sig piloten för att det inte skulle gå bra och vände uppåt igen. I 20 minuter cirklade vi runt uppe i luften innan vi landade från ett annat håll väldigt lugnt och smidigt. Skönt!!

45 minuter härlig tunnelbanefärd senare var vi på hotellet och tio minuter efter det på Times Square. Det blev bara en snabb promenad, men vi var ju tvungna. Jag älskar nyc, fy vad jag trivs!!

While in the air

Skrivet den: 2016-10-30 kl. 14:00:00 / Kategori: That is that

Jag testade Siri på telefonen för första gången igår. Hon ställde klockan åt mig och lite sånt. Vi slutade dock som ovänner..

Berlin

Skrivet den: 2016-10-30 kl. 12:33:12 / Kategori: New York 2016

Vi "rullar" vidare. Efter en timme på första planet väntar vi nu på att gå på det andra. Då är det nio timmar i luften innan vi är framme i min absoluta favoritstad.

Lägger upp lite bilder bara. Det händer inte så mycket här ;)

Vi börjar här!

Skrivet den: 2016-10-30 kl. 06:29:05 / Kategori: That is that

God morgon! Nu börjar vår resa. Jag har städat lägenheten till Daniels hemkomst på onsdag. Kommer inte uppdatera mer förrän vi är i NYC nu skulle jag tro, så hörs ikväll :)

Imorgon smäller det!

Skrivet den: 2016-10-29 kl. 18:01:45 / Kategori: That is that

Imorgon bitti hämtar syrran upp mig tidigt för börja vår resa med ett tidigt tåg. Just det här med att åka tåg till flygplatsen gör mig lite nervös men förhoppningsvis går allt bra. Flyget går sedan fem i elva på förmiddagen och efter en mellanlandning i Berlin ska vi vara i NYC kl 17 lokal tid, vilket betyder antingen kl 22 eller 23 svensk tid.

Denna dag har därför endast bestått av förberedelser inför vad som komma skall i form av tvättning, städning och packning. En hel del slappande också, för lets face it, jag är sjukt effektiv när jag vill så ovanstående tog inte jättelång tid ;)

Så jag önskar er en trevlig helg, så kan ni önska oss en trevlig resa!

All alone

Skrivet den: 2016-10-23 kl. 20:41:17 / Kategori: That is that

Jag har varit och lämnat Daniel i Åhus, så nu är det bara jag hemma i en vecka innan det är dags för mig också att fly landet. Den stora frågan är bara om jag får igång bloggen ordentligt innan vi åker. Jag tror att det är dags att ringa Emil ;)

Är det dags igen?

Skrivet den: 2016-10-19 kl. 07:16:00 / Kategori: That is that
Jag tror att det är dags för mig att börja skriva lite här igen. Efter en tuff sommar känner jag ett behov av att skriva av mig lite. Samt ett behov av att hitta ett projekt av något slag, som inte handlar om träning ;)