Gym och frukost

Skrivet den: 2017-08-14 kl. 11:14:27 / Kategori: That is that

Hej hopp! Idag vaknade jag upp i ett ljust hotellrum där solen lös in så fint. Tyvärr var klockan bara halv sju då. Men jag smög (Daniel skulle nog kalla det något annat) upp och tog på mig träningskläderna och smet iväg. Jag hade hört positivt om gymmet på hotellet så var ju tvungen att testa. Helt okej antar jag med lösa vikter, olika cardiomaskiner och några andra maskiner. Det blev ett halvt pass kanske men jag fick röra på mig litegrann i alla fall. Plus att hotellfrukosten är mycket godare när man är riktigt hungrig.

På tal om hotellfrukost.. De håller på att renovera på hotellet så frukosten serverades i en stor konferenssal. Kanske inte så roligt men efter omständigheterna hade de lyckats bra. Frukosten i sig var bra med stor variation på bröd/pålägg/Yoggi/grönsaker/frukt och annat. Pannkakorna var riktigt riktigt goda!

Nu har vi checkat ut och shopping står på schemat innan hemfärd :)

Skansen

Skrivet den: 2017-08-13 kl. 17:19:49 / Kategori: That is that

Idag har vi varit ute på Djurgården och varit på Skansen. Så mycket roligare än vad jag trodde då jag inte visste att där fanns så mycket djur. Då det inte heller har varit jättevarmt eller stekande sol så var många djur väldigt aktiva också vilket såklart är roligare. Björnarna var bäst då där var fyra stycken som lekte/brottades/badade och klättrade. Vi har ändå haft okej väder med mest uppehåll. Det började regna när vi skulle fika, men då köpte vi glass (ingen kö, perfekt) och ställde oss under ett träd. Det regnade lite på vägen tillbaka till hotellet också men då sprang vi inom lite gallerior och affärer så det gjorde inget.

Jag har handlat också :)

God morgon!

Skrivet den: 2017-08-13 kl. 10:01:26 / Kategori: That is that

Alla andra har åkt till Stockholm och haft strålande sol, men inte vi nej!

Vi vaknade upp till en lika grå huvudstad som dagen innan, men det gör inte så mycket. Efter fotografiska igår gick vi på en liten shoppingtur där Daniel hittade lite grejer. Jag står fortfarande på noll inköp tyvärr.

På kvällen åt vi på Texas Longhorn, ett ställe som vi fick tips om när vi skulle till Malmö. Det är en kedja som finns lite överallt. Här fick vi goda burgare, men kanske inte den trevligaste miljön. Jag valde en sallad istället för pommes, men som icke paprikaätare var det dumt. Den innehöll både grön, gul och grön variant! Bilderna är också i tråkigaste laget, men jag hinner inte fota så mycket. Vi upplever istället ;)

Fotografiska

Skrivet den: 2017-08-12 kl. 15:31:46 / Kategori: That is that

Vi började vår vistelse här med att vara lite kulturella. Vi promenerade genom gamla stan bort till fotografiska för ett besök där. Första gången jag är där faktiskt och Daniel hade inte heller varit där innan. Fullt av folk eftersom det är väder för att gå på museum. Först hamnade vi på en utställning med massor av hästar, vilket inte är riktigt vår grej. Men en våning upp fanns fotografier av Irving Penn som jag gillade. Tyvärr fanns det bara en plansch med honom i shopen, som jag inte fastnade för, och den på Zlatan har ju alla. Så får hålla koll på nätet istället. Det hade såklart varit roligt med en plansch från någon där man fanatiskt sett utställningen också :)

Nu ska vi fika (igen) :)

På ett tåg

Skrivet den: 2017-08-12 kl. 09:04:35 / Kategori: That is that

Just nu sitter jag på ett tåg upp till Stockholm så jag tänkte passa på att uppdatera lite om vad jag haft för mig de senaste dagarna. Vad ska man annars göra på ett tåg? ;)

Jag och Daniel ska till huvudstaden för att avsluta sommaren litegrann innan vi börjar jobba igen. Daniel har några dagar till efter dock, men det blir sista rycket tillsammans. Helt och hållet Daniels idé det här och det uppskattas verkligen. Vi har inte bestämt riktigt vad vi ska göra men det blir nog bra.

Vi valde första klass-biljetter upp. Det ingick frukost då, haha! Jag längtar mest efter hotellfrukosten :)

Åhus finest

Skrivet den: 2017-08-10 kl. 08:43:43 / Kategori: That is that

Igår var det myslunch igen! Enligt Daniel så är luncha det enda jag gjort i sommar, haha! Men vad ska man annars göra liksom? ;)

Jag körde och hälsade på Alex och Theo igår och vi gick till Åhus finest och åt lunch. Supermysigt verkligen! Vi tog varsin sallad och en pizza till Theo som vi åt mest på den också. Jag kollade inte så mycket i butiken utan vi satt ute och åt i det fina vädret. Efteråt gick vi längst med hamnen och tittade innan vi lekte en stund på deras gräsmatta. Gud vad jag längtar till hus säger jag bara! Någon som har något billigt och bra till salu? ;)

Segt!

Skrivet den: 2017-08-09 kl. 10:04:41 / Kategori: That is that

God morgon!

Jag är så klar med att vara ledig då jag är helt förslappad och inte orkar göra någonting alls! Igår hade jag en effektiv morgon med matlådefix och Adams benpass på gymmet, men sen, efter lunch, låg jag på soffan och kollade på film och åt godis hela eftermiddagen. Ja, jag säger då de, ingen ordning och reda! Och då var det ändå jättefint väder! Lyckligtvis skulle jag iväg på kvällen och "rasta de gamla" på bilbingo, men kanske är det dem som rastar mig? ;)

Idag är det inget fint väder, och då började jag dagen med en PW i regnet. Håll tummarna på att jag inte segar ihop resten av dagen nu, haha! Bilderna är lite in the moment så de får ni ta :)

Mattias och Julia stedt

Skrivet den: 2017-08-06 kl. 17:42:11 / Kategori: That is that

Igår var vi på bröllop då Mattias och Julia blev man och hustru. En underbar dag och kväll där det gräts en skvätt, skrattades massor och avnjöts god mat. Stämningen var på topp helt enkelt!

Jag har massor av bilder och delar med mig av några stycken :)

Ett riktigt trevligt biobesök

Skrivet den: 2017-08-04 kl. 12:28:57 / Kategori: That is that

I onsdags skickade jag ut om någon ville gå på bio med mig. Ingen kunde, men Felicia bjöd igen igår istället. Så vi åt en bit mat, handlade godis och köpte popcorn. Samtidigt som vi pratade non-stop. Non-sto!! Herregud vi borde ha sår i öronen båda två, Hahaha :)

Vi kollade på spiderman förresten, den var riktigt bra om man som jag, gillar marvel.. (eller om man inte gör de, för Felicia hade inte sett någon av de andra filmerna). Så sevärd!!

En PT som heter Adam

Skrivet den: 2017-08-02 kl. 20:03:55 / Kategori: That is that

Kan inte påstå att Adam är någon ny bekantskap då han också jobbar på Actic. Dock lite mer seriöst än mig ;)

Men idag gav jag mig på min första (men absolut inte sista!!!) PT-timme. Tre pass har han fixat till mig och idag testade vi benpasset. Så det är såhär man tränar. Det hade jag nästan glömt för jag har nog blivit van vid mina egna. Detta var inte likt något annat och när någon står bredvid och kollar blir man lite bättre helt enkelt. Man vill göra lite bättre ifrån sig och framför allt, man vill inte ge upp!!

Jag längtar efter träningsvärken imorgon och till nästa gång vi ska träna :)

Bilderna är från ett pass med syrran förra veckan. De träningspassen kommer inte bli desamma länge, haha!

Sotnosen

Skrivet den: 2017-08-01 kl. 17:00:00 / Kategori: That is that

Idag har jag varit på café Sotnosen som ligger... ja, utanför Österslöv skulle jag vilja säga. Ett mysigt ställe som fått pris både som årets korvcafé och årets omväg. Värt ett besök verkligen. Jag var där tillsammans med två kollegor och vi pratade och åt gott en lång stund innan vi avslutade med en promenad i värmen.