Ystad djurpark

Skrivet den: 2019-07-31 kl. 22:51:35 / Kategori: That is that
Igår var vi på tur igen. Efter ett tips så tog vi med oss mina föräldrar till Ystads djurpark och myste en eftermiddag. Det krävs lite mer planering med barn med rätt strikta mat- och sovrutiner men det går. Man får hitta en balans mellan att låta rutinerna finnas kvar men att spela lite på tiderna ibland och vara redo på konsekvenserna :)

Därför åt Elliot sin lunch här hemma vid elva som vanligt för att sedan ta middagsvilan i bilen ner. För att förlänga denna ytterligare packade vi andra ner baguetter till lunch som avnjöts på parkeringen medans lillen fick några minuter extra innan vi gick in i parken. (Han fick några minuter till då han somnade om direkt i vagnen vilket inte gjorde något.) Lagom till lemurerna skulle matas hade han vaknat.

Därefter gick vi runt i parken och kollade på alla djur. Höjdpunkten enligt mig var definitivt strutsungen. Hjälp vad liten den var :) Elliots höjdpunkt var nog att klappa getterna eller de små grisarna som vi såg på slutet.

En mycket trevlig eftermiddag helt enkelt. Parken var mycket fin hur mysig som helst att gå runt i. Lagom stor för oss som inte kan ta oss an Kolmården än på ett tag :)

Fler turer

Skrivet den: 2019-07-28 kl. 13:22:49 / Kategori: That is that
Hur underbart är det inte nu när Daniel har semester och det händer lite mer?!?

I torsdags till exempel blev det en spontanare till Sölvesborg för burgare och bus med familjen Nilsson. Man kan aldrig äta för mycket burgare tycker jag, och shady burgers är ett favoritställe. Efter lunchen blev det lek för kidsen på en fin lekplats vid stationen. Alla nöjda och glada :)

På vägen hem körde vi inom Landön för ett dopp i det blå, men alla (utom Lykke) blev plötsligt badkrukor. Det var ändå skoj att återse campingen och man blev snabbt nostalgisk. Hur många somrar har man inte sprungit runt där när man var liten?!

Helsingborg/Helsingör

Skrivet den: 2019-07-26 kl. 21:58:50 / Kategori: That is that
Som jag längtat efter detta. Även om det inte var så länge sedan vi bestämde och bokade har jag behövt denna trip ett tag.

Vid lunch idag lämnade jag och syrran Kristianstad och styrde bilen mot Helsingborg. Knappt hann vi parkera och lämna väskorna på hotellet innan vi tog båten över till Helsingör. Vi njöt av smörrebröd med skagen, italiensk glass och en öl på torget. Däremellan gick vi i småbutiker och njöt i solen.

När vi var tillbaka på svensk mark igen köpte vi på oss lite chips och gick upp till högre höjder för lite kvällsfika. Här satt vi en bra stund i solen och njöt för fullt och bara pratade.

Nu på kvällen intogs burgare på TUGG (rekommenderas) innan vi gick ner mot hamnen och en form av hamnpromenad där. Helsingborg har verkligen visat sig från sin bästa sida idag och det har känts som vi varit utomlands nu ikväll. Även här satt vi i solen och njöt en lång stund!

Forsakar

Skrivet den: 2019-07-22 kl. 08:36:59 / Kategori: That is that
Igår var det dags för utflykt. Daniel förstod ganska snabbt att jag behövde en sådan nu och gick med på det mesta. Därför körde vi och hämtade farmor och farfar och åkte till Forsakar för en promenad och lite fika. Det blev en mycket trevlig eftermiddag där Elliot först gick en lång bit med farfar och sedan testade vi att ha honom på ryggen i selen. Även det fungerade hur bra som helst, men fick tipset senare att ha midjebältet högre upp så att också Elliot kommer högre upp. Så det får vi testa nästa gång. Helt underbart i vilket fall som helst att kunna bära på honom så och slippa vagnen :)

Semester!

Skrivet den: 2019-07-20 kl. 10:52:23 / Kategori: That is that
Äntligen har Daniel semester och vi kan börja leva lite. Det gjorde vi genom att köra raka vägen ut till stugan och har sovit här en natt. Det är ju lyxliv med barnvakt och bli serverad mat med jämna mellanrum samtidigt som vi bara sitter och slappar i solen.

Igår var vi och busade med Harry också. Där lektes det i lekstugan och vi mammor kunde sitta ner och snacka en bra stund :)

Nu saknar jag x antal glassar, (känns som vi ligger efter) sen kommer även jag tycka det känns som sommar.

Powertorsdag!

Skrivet den: 2019-07-12 kl. 06:48:59 / Kategori: That is that
Jag älskar powern! Det är en träning som passar mig perfekt just nu när tiden (och energin) inte riktigt finns för att träna fem gånger i veckan. Med powerpasset får kroppen en ordentlig genomkörare med styrka som jag kommer långt med.

Lyxigt värre så kommer jag köra mina pass hela sommaren. Känns kanske tråkigt med att inte få någon semester, men utan passen hade det nog inte blivit någon träning alls och det mår min kropp definitivt inte bra av.

Igår fick jag med mig svärmor också. Jag hoppas på att hon har ordentligt med träningsvärk idag :)

Frukost!

Skrivet den: 2019-07-10 kl. 07:48:39 / Kategori: That is that
Idag börjar Elliots moster sin semester! Pappa får vi vänta på i 1,5 vecka till. Det verkar också som att hon tar med sig lite bättre väder också och det behöver vi nu.

I fredags lyxade vi till det med frukost på stan och lite förmiddagsshopping. Elliot ville springa runt på både royal design och cervera, men hans mamma var mindre road av detta ;)

På gymmet!

Skrivet den: 2019-07-04 kl. 08:17:47 / Kategori: That is that
Igår hände något som inte hänt på länge. Något jag inte visste att jag ens längtat efter. Men efter att jag först sagt att jag skulle till gymmet, sedan velat så mycket att jag missat passen jag tänkte gå på och till slut tagit mig i kragen och stuckit dit fick det bli en runda ute i gymmet. Det var verkligen inte igår!  (Eller jo det var det ju, men det var länge sedan gången innan dess)

Jag hade behövt köra ben, men eftersom jag var på ett nytt gym ville jag göra något jag var mer bekväm med så det blev rygg/axlar. Jag avslutade med 3 halvsnabba km på löpbandet som faktiskt känns idag. Känslan efter ett väl genomfört pass är alltid oslagbar :)

Mycket stranden!

Skrivet den: 2019-07-01 kl. 15:27:42 / Kategori: That is that
Oj vilket väder vi haft i helgen! Solen har verkligen visat sig från sin bästa sida hela tiden!

Detta har vi såklart utnyttjat så bra vi kunnat. I lördags körde vi tidigt till stugan för att hinna med några timmar på stranden där. När vi sedan körde därifrån på eftermiddagen var vi en man kort. Elliot blev kvar hos mormor och morfar i stugan över natten. Det vankades fotbollsfest för oss och vi var inte hemma förrän vid halv tre på natten.

Därför var det extra skickligt att vara på stranden igen kl 10 dagen efter. Då packningen mer än halveras när inte Elliot är med kunde vi cykla ner. Det blev några timmar på playan innan Elliot kom hem till oss igen :)