Tja!! Wä if inventerar på Willys. Tur att ...

Skrivet den: 2011-03-31 kl. 20:08:50 / Kategori: That is that

img_1537 (MMS)

Tja!! Wä if inventerar på Willys. Tur att man gjorde någon nytta idag iaf, haha. Ida är jätteduktig såklart!!  Tvättat lite å pluggat lite, men annars inget vettigt idag. Imorgon blir de skola, konsum å lite klassfest på de.  Kram kram kram

typ död!

Skrivet den: 2011-03-30 kl. 21:48:14 / Kategori: Cissi och Ceasar
hjälp.
Jag är helt slut. typ död av ingen anledning alls. Nej men jag har mkt i huvudet som skall hinnas med och även om det oftast är småsaker tar de ändå plats där uppe och stör min rytm. Dock får jag saker gjorda så helt fel på de är jag inte. Och imorgon ska jag verkligen ta tag i massor! håll tummarna ;)

Bilderna nedan hittade vi på datorn när vi kom hem i måndags. Sara och Emil som fotat sötaste Ceasar och vi blev jätteglada när vi såg bilderna. Emil är riktigt duktig också :)

det stora gula gekås

Skrivet den: 2011-03-29 kl. 14:51:00 / Kategori: That is that
Hallå där. De börjar bli dags för en av två årliga turer till Ullared.

Iaf. Vi åker buss som går från Åhus den 12 april. Detta är tisdagen i v.15. Bussen stannar i Kristianstad såklart men man kan även hoppa på i Wä.  Det kostar 200 kr att åka med. Man kan också köpa kaffe och bulle på bussen till vänliga priser, eller ta med frukost. Bussen stannar inte på vägen upp (eller ner), de tar från vår shoppingtid ju. Sist var vi hemma runt sju, halv åtta, åtta något och det var lagom med tid. Och sen får man inte missa bussbingot på vägen hem. Spännande priser :)

Lämna en kommentar eller skicka ett sms ni som kan de. Ju fler vi är desto roligare!! :) Men jag vill självklart veta så fort som möjligt. Först till kvarn..  KRAM

Sweeeeden!!

Skrivet den: 2011-03-29 kl. 08:42:12 / Kategori: That is that
hej hallå. Välkommen hem Desirée. Och det kändes inte helt fel när våra säsongskort till MFF låg och väntade på oss i posthögen. Mindre trevligt var beskedet om att CSN tänkte undersöka min ekonomi lite nämare.. Men men, får visa dem att de har fel.

Annars så är det fullt upp här hemma som vanligt. Jag har lika mkt att göra nu som jag hade innan jag åkte och jobb och skola tar all min tid. Och då har jag ändå fått säga nej flera gånger. Och sedan har man flytten i huvudet också. Mycket att göra och mycket i huvudet just nu!

We are back!! Är i Sverige nu, härligt!! H...

Skrivet den: 2011-03-28 kl. 13:40:42 / Kategori: That is that

img_6325 (MMS)

We are back!! Är i Sverige nu, härligt!! Hoppas ni saknat oss :) en tågresa från Kristianstad, see u soon. Kram

God morgon

Skrivet den: 2011-03-28 kl. 08:37:00 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011
nu sitter vi på flyget. Hoppas jag har en egen tv :) Om inte det har jag iaf en kille bredvid mig som tycker himla mkt om mig. Hur ska man annars förklara att han ställde upp på den här bilden? Love him :)

Allure

Skrivet den: 2011-03-27 kl. 20:31:00 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011
Å jag önskar att vi kunde stannat en vecka till. Slippa bry sig om verkligheten där hemma lite mer.. Yesterday was a good day!!

Central Park

Skrivet den: 2011-03-27 kl. 15:27:00 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011

Vi har ju ett Central Park ombord. Ligger på deck 8 och ligger på mitten av båten så det är helt öppet upptill. Finns lite affärer och caféer vid sidan. Mysfaktor på hög nivå :)

äventyr abroad

Skrivet den: 2011-03-27 kl. 05:13:47 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011
hej hopp. Igår var sista dagen på fina Allure of the seas. Så då fick vi ju testa på allt det vi ville prova på innan resans slut. På bilderna nedan ser ni en linbana som går på deck 15. Tittar man ner ser man deck 6 och boardwalk.  Ja, och där är ju Dessi och Daniel när de åker över också :)  spännande och lite läskigt.

pressa!!

Skrivet den: 2011-03-26 kl. 19:20:00 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011
sista dagen vid poolen. Här ska de pressas!! skillnaden med här och hemma är att här är vind och moln dina vänner. Hade inte vinden funnits hade det varit omöjligt att vara här :) Å ja, Corona har nog ingen dött av heller ;)

a day at sea

Skrivet den: 2011-03-26 kl. 15:13:00 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011
hej igen. Hoppas ni inte börjat tröttna på mig än. För vi har två dagar kvar. En på båten och en på flygplatsen. På måndag eftermiddag ska vi vara i Sverige igen. Igår var det finmiddag igen. Jättemysigt verkligen och här har ni bilder på det fina paret :)
KRAM

ps. Frida, finns de inte på flygplatsen finns de inget jag kan göra. kram

Sunblock!!

Skrivet den: 2011-03-26 kl. 09:31:00 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011

Om ni någonsin undrat hur mkt sunlotion två blekfisar behöver för nio dagar i solen så har jag svaret. Fyra flaskor :)

på havet

Skrivet den: 2011-03-25 kl. 19:26:00 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011
Hej alla glada. Medan vi ligger vid poolen kan ni få se bilderna från igår när vi lämnade hamnen på St Maarten. Så vackert :) Vi har nu två dagar till havs innan vi är tillbaka i Florida.

a big boat!!

Skrivet den: 2011-03-25 kl. 15:52:00 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011

Det bästa med att vara på världens största kryssare är att det inte är något snack om saken. När vi lägger till vid olika hamnar här så finns det andra kryssningsfartyg också på plats. Och de ser alla stora ut. Men vårt är störst, och det känns riktigt riktigt bra :)

hej

Skrivet den: 2011-03-25 kl. 09:43:00 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011
Hej alla goa och glada. Återigen en toppendag här, och tur är väl de. Dagen till ära tog jag och Daniel lite sovmorgon och sov till lite i nio. Sen blev det frukost och insmörjning innan vi gick i land på St. Maarten. En vacker ö, även denna! Vi tog en båt-taxi till närmsta strand och förblev där några timmar innan taxin tog oss tillbaka till vår stora båt. Det har varit riktigt varmt idag och vi är båda lite röda här och var.

Man kan inte ogilla Västindien. :)

Skrivet den: 2011-03-24 kl. 19:25:00 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011
ifall någon var orolig kan jag tala om att vi har det jättebra här!! Vi stod på balkongen när vi lämnade St Thomas samtidigt som solen gick ner. Mysigt!

let the games begin

Skrivet den: 2011-03-24 kl. 13:17:00 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011
Efter en god middag på onsdagskvällen gick Daniel och jag till spelhallen. Det tog ett tag innan vi fattade systemet men när vi kom igång vann Daniel i bilspel två gånger och i airhockey två gånger.. Skoj.. Nej men kvällen var toppenrolig!

St Thomas

Skrivet den: 2011-03-24 kl. 09:14:00 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011
hej hej. Vilken dag vi har haft! St Thomas har varit underbart och bara så beautiful!! Vi hade bokat en tur för att åka och snorkla och kolla på sköldpaddor. Det var första gången jag snorklade, men det gick jättebra! Efter vi gått av vår stora båt gick vi på en liten som heter Silent lady. Denna tog oss till en annan liten ö som vi sedan simmade runt och tittade på allt i vattnet. Jag och Daniel köpte en undervattenskamera på båten men hur dessa bilder blev får vi se senare. Besättningen på båten (tre pers) var både roliga och trevliga. Efteråt åt vi lunch på plats och då vi inte hittade någon strand begav vi oss tillbaka till båten och lade oss vid poolen. Det har ju ingen dött av precis :)

på en båt.

Skrivet den: 2011-03-23 kl. 19:13:00 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011
Hej hopp. Hoppas allt är bra där hemma. Jag har knappt någon aning om vad det är för dag och ännu mindre villken tid det är för Sveriges del just nu. Tänkte visa lite bilder från gårdagens vilande vid poolerna. Ni får också njuta av en bikinibild av mig. En av få. Ny bikini också, inköpt i Miami. Färg, de ni ;)

god morgon St Thomas

Skrivet den: 2011-03-23 kl. 13:04:26 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011

Sjukaste frukosten på länge! Jag och Daniel bestämde oss för att inte äta frukost på den fina restaurangen idag eftersom deras öppetider inte riktigt gick ihop med våra planer. Så vi gick till den lite mindre fancy one och satte oss vid baren som har utsikt ut över havet. Eftersom vi snart är framme på St Thomas finns det småöar lite här och var och utsikten var fantastisk. Så när vi sitter där och myser och äter amerikanska pannkakor tycker jag att jag ser något i vattnet. Det uppför sig konstigt på ett ställe och inte som normala vågor. Jag berättar detta för Daniel men på en stund ser vi ingenting. Tills vi båda ser det igen. Och då upptäcker vi att det är delfiner som hoppar förbi oss.Sådär mitt i frukosten. :) Är det inte helt underbart?
Idag, onsdag, hade vi fått sätta klockan på kvart i sju. Inte riktigt rätt när man har semester kan man tycka. Men då anledningen är att vi ska åka och snorkla på St Thomas känns det helt okej ändå ;)

någonstans mitt på havet..

Skrivet den: 2011-03-22 kl. 23:50:30 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011

hej babes. Jag och Daniel sitter och slappar i den vuxna delen av båten. Vi sitter/ligger på solstolar ut mot havet och ser solen gå ner. Det blåser lite men inte så att det stör. Jag har också fått några tabletter mot sjösjukan och än så länge känns det okej.

Efter alla timmarna vid poolen idag gick vi och klättrade. Daniel var jätteduktig och kom enda till toppen. Fast då kom vi på att det var han som hade kameran i fickan. Så han fick hoppa ner, lämna den till mig och klättra upp igen. Jag var impad och jag tror att Daniel också är rätt nöjd faktiskt. Hur det gick för mig? Jag kom inte så långt. Även jag klättrade en andra gång för bildernas skull men det gick inte bättre då, haha

en dag på havet.

Skrivet den: 2011-03-22 kl. 20:17:09 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011
TJA!
Det gungar fortfarande här på båten men det känns lite bättre nu och jag ska gå och kolla upp sådanna åksjukeplåster man sätter bakom öronen. Har sett flera med ett sånt. Vi har bara legat och solat hela dagen och jag är röd som en kräfta. Daniel är inte sen till att mobba mig lite. Vi har precis kommit tillbaka till hytten och ska bara byta om innan vi ska ut på äventyr här på båten. KRAM

hello

Skrivet den: 2011-03-22 kl. 15:00:30 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011

Hej alla!!
Gissa vad, Dessi har blivit sjösjuk. Den här båten gungar lite och det gör mig snurrig. (och inte på ett bra sätt) Igår var det finmiddag på båten och alla var uppklädda. Är det något amerikanarna kan så är det att klä upp sig. Jag och Daniel gjorde vårt bästa för att hänga på men på grund av sjösjukan tog vi inga kort på oss båda utan det blev sängen direkt efter middagen. Men det är finkväll en gång till så får ta kort på oss båda då. När vi kom till rummet hade Erica gjort en elefant av handduken och satt på mina glasögon. Så även om det gungade somnade jag med ett leende på läpparna! KRAM

PS. Syster, nej det kan man inte.
      Thomas, nej du är verkligen ingen blekfis :)

hello

Skrivet den: 2011-03-22 kl. 15:00:30 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011

Hej alla!!

PS. Syster, nej det kan man inte.
      Thomas, nej du är verkligen ingen blekfis :)

lite shopping!

Skrivet den: 2011-03-22 kl. 09:18:00 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011
Får visa lite av all shopping ju. Shotglasen köpte vi i Miami, och ramen hittade jag på Bahamas. Var bara tvungen att ha den. Vet inte riktigt var den ska stå där hemma bara, haha. Korten är tagna på vår balkong ut mot havet ;)  KRAM PÅ ER!!

Duktiga!!

Skrivet den: 2011-03-21 kl. 23:10:49 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011

Efter att ha hittat dessert-buffen vid lunchen och sen legat vid poolen några timmar kände vi att det var dags att röra på sig. Innan vi åkte var både jag och Daniel riktigt förkylda också och ingen av oss har varit på gymmet på länge. Så vi bytte om och begav oss ut på löprundan på däck 4. Ett varv är 667 meter långt och vi sprang 5 st, så lite mer än 3 km blev det. I stark motvind måste tilläggas. Men vi är nöjda med oss själva så ikväll blir det efterätt, igen ;) Här finns ett riktigt fint gym också. Får dit imorgon. Eller någon annan dag ;) KRAM

Bahamas del 2

Skrivet den: 2011-03-21 kl. 18:32:20 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011
hej alla blekfisar hemma i Sverige. Bahamas blev inte som vi trodde då det blåste satan på den lilla ön. Så istället för att ligga på stranden shoppade vi lite istället. JAg har ingen aning om hur vi ska få hem allt men det tar vi senare. Efter en förmiddag full av shopping ligger vi nu på båten igen och solar för alla nära och kära. Danmiel blev rastlös efter ett tag och sprang till hytten och hämtade mer solkräm och datorn till mig. Så medan solen gör sitt jobb gör jag mitt. KRAM!!

Bahamas del 1

Skrivet den: 2011-03-21 kl. 12:07:56 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011
(gissar att det kommer fler delar, haha)

Hej mina vänner. Samtidigt som jag skriver detta anländer vi till Bahamas. Tyvärr är det för mörkt för att några foto ska bli bra. Och rummet är för stökigt för att jag ska kunna visa de. Ni får helt enkelt vänta till Erica har städat ;) Vi har samma städerska och servitris hela veckan vilket är skoj eftersom de är jättetrevliga. Igår var vi och åt i den fina restaurangen. Ovanligt för mig och Daniel med tre-rätters så vi var jättemätta. Får ta lite bilder där ikväll eller någon annan kväll. Nu ska vi äta frukost och sedan blir det stranden för vår del. Bilderna kommer från igår när vi strövade runt på båten lite

minigolf å lite annat

Skrivet den: 2011-03-21 kl. 00:25:54 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011

Hej alla glada. Hoppas ni har haft en underbar helg där hemma. Ryktet säger att vädret varit bra ;) Jag och Daniel är och vilar på hytten innan vi ska byta om och gå och äta i matsalen om en timme. Vi har vandrat runt på båten ett tag och kollat upp lite saker inför imorgon och resten av resan. Redan klockan sju imorgon bitti får vi gå iland på Bahamas.

Ikväll har vi också spelat minigolf uppe på däck. Mysigt, även om det fortfarande är oklart vem som vann, haha. Massor av kramar till alla er där hemma.

Allure of the seas!!

Skrivet den: 2011-03-20 kl. 19:36:52 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011
Hej hallå. Skriver bara snabbt nu när vi kommit på båten. Det gick riktigt smidigt att checka in och alla är amerikanskt överdrivet trevliga. Internet svindyrt, men men. Vi har gått en runda på båten och väntar fortfarande på att få våra väskor. Vädret är varmt och solen skiner! Jag får skriva mer ikväll, och det kommer fler bilder då också! Den här båten är helt sanslöst stor. helt otroligt!!

KRAM

we got internet!!

Skrivet den: 2011-03-20 kl. 16:08:47 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011

efter mkt om och men har vi internet igen. Det är svårt att blogga utan ;)  Idag är vår sista dag i Miami och vi ska åka om en timme ungefär. Känns lite sådär, vi hade gärna legat på stranden här en vecka till, men å andra sidan har vi resa knappt börjat. Det är ju för kryssningen vi är här. (Hoppas på bättre internet där)

Igår låg vi halva dagen på stranden och ägnade andra halvan åt shopping. Det gick lite segt i början men efter ett tag kom vi igång. Vi köpte hörlurar på apple, det blev några shotglas, en t-shirt till mig, två till Daniel och två nya bikinis till mig. Sedan lite smink och krämer inne på Sephora. Jag fick en snygg strandkasse också som påse i en av affärerna. Aja, får visa bilder på det sen när jag har mer tid. Nu måste jag packa om min resväska. Hatar att jag redan har problem att få ner allt. (Just de, hittade ett par skor också ju ;) )

en halv dag på playan!

Skrivet den: 2011-03-19 kl. 19:00:30 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011

Hallå hallå. Hur har ni det där hemma i Sverige. Efter en dag på stranden här känns det väldigt avlägset måste jag jag säga. Jag och Daniel har precis kommit hem efter några timmar på playan och nu blir det shopping. Har flera fina bilder men uppladdningen är långsam och det kliar i Daniels fingrar efter shopping!!

MIAMI-naglar

Skrivet den: 2011-03-19 kl. 13:50:40 / Kategori: naglar

Jag glömde visa mina nya naglar innan vi åkte. Var hos Ida i onsdags och gjorde halvfranska naglar. Lite för att vara något diskret här och lite för att reta mamma där hemma som trodde vi skulle gifta oss här, haha. Inte världens bästa bilder men jag ska till stranden om en timme ;)

snygga satan är dem iaf!!

MIAMI BITCH!!

Skrivet den: 2011-03-19 kl. 11:21:32 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011
hej alla söta. Problem med internet, därför jag inte skrivit på länge. Och resan var jäkligt lång. Men det var de värt! Redan i taxin till hotellet blev vi helt förälskade och Daniel har redan räknat på vad det skulle kosta och va här en vecka. ( inte alltför mkt )

Eftersom vi landade rätt sent igår checkade vi in på hotellet och gick ut igen. Vi kollade området lite och gick ner till stranden och tittade. Jättevackert verkligen. Sedan blev det middag på T.G.I Fridays och en promenad hem. Här är fullt av folk, men vad hade man väntat sig av MIAMI BEACH under spring break, haha.

Idag kommer verkligen bli en lång dag. Vår enda hela dag i Miami så här ska det hinnas med mycket! KRAM

God kväll.

Skrivet den: 2011-03-17 kl. 22:16:35 / Kategori: MIAMI / Västindien 2011
Snacka om fullt upp. Vilka underbara dagar jag har haft med förberedelser inför resan och VFU och massor med annat. Men nu är allt på plats och jag och Daniel sitter hemma framför tvn och väntar på att klockan ska bli tolv så vi kan bege oss mot stationen. Jag är jättetrött och vill helst sova men ska försöka hålla mig vaken tills vi är i London iaf. Var tvungen att skriva ett inlägg nu och inviga nya kategorin. Ska mysa lite med katterna också innan vi sticker.

Önska oss trevlig resa och glöm inte kolla in här lite oftare än innan. Kommer berätta om allt vi hittar på och bloggdatorn har jag med mig. KRAM!!

Tja!! Jag sitter hos Sara och blir fin i h...

Skrivet den: 2011-03-14 kl. 15:56:32 / Kategori: That is that

img_0930 (MMS)

Tja!! Jag sitter hos Sara och blir fin i håret. Äntligen slipper jag min hemska utväxt och tillbaka är det blonda fina!! Har hunnit med en lunch å runda på stan med min halta syster också. Ikväll blir de stormys :) :) kram på er alla!

sista rycket!!

Skrivet den: 2011-03-14 kl. 08:25:38 / Kategori: That is that
Nu jäklar!! Saker och ting börjar falla på plats och snart är jag redo för MIAMI!! Skrev ju en lång lista för några dagar sedan om allt jag hadr kvar att göra, en liten kom-ihåg-lista. Jag har verkligen kunnat prickat av lite på den nu under helgen, vilket känns skitbra. Och jag är färdigpackad, allt utom smink och tandborste och ett par skor är på plats. (Daniel tror inte på mig, inte Basse heller)

tvp pass på konsum
två matcher
ett personalmöte
ett besök hos Ida för att fixa naglarna
ett besök hos Sara för att bli fin i håret
en examination
tre besök på min VFU-plats
två dagars jobb på skolan
en jobbkväll på wä bil för fotbollen.
Ett pass på konsum
färga håret hos Sara
Lämna nyckel till Johanna

iiihhh, jag vill dit!! Fast nu ska jag springa och möta upp Linus och sen ska vi trava ut till Hammar. Smell ya later..

Kommer tjata denna ett tag, sorry ;)  in your face liksom :)

ala Wä IF

Skrivet den: 2011-03-13 kl. 01:21:31 / Kategori:

Match mot Sjöbo. Är impad av tjejerna som spelade riktigt bra. Efteråt försökte vi skynda oss till Wä bil men Hannah försvårade situationen lite för oss ;)

Väl på plats har vi stått i garderoben och ja, hängt jackor och sådant. himlans roligt hade vi, men grejen med att hänga in jackor är att man jobbar satan i 20 min kanske när alla kommer, väntar 3-4 timmar och sen jobbar i en timme till när alla ska hämta ut jackorna igen. Så vi hämtade dit lite spel och sprang till konsum och köpte godis. Sedan hade vi lite lördagsmys bland alla jackor :)  Bara med Wä IF!!

Nu ska jag sova, för imorgon bitti blir det jobb på konsum och sedan match igen. Jag och Daniel ska på äventyr också ;)

Fotbollsskorna på, näsan rensad. Haha nej ...

Skrivet den: 2011-03-12 kl. 13:57:54 / Kategori: That is that

img_4602 (MMS)

Fotbollsskorna på, näsan rensad. Haha nej skoja bara :) vet inte riktigt hur det gick till men jag sitter i Sjöbo med ett par målvaktshandskar bredvid mig.. Men vad gör man inte för wä if? :)  hoppas på att näsan håller bara!! Kram på er, och hoppas ni får en trevlig helg!! :)

guten morgen

Skrivet den: 2011-03-11 kl. 07:18:49 / Kategori: That is that
Då var det fredag igen. Och denna veckan har gått riktigt fort känns det som. Fast det har också varit en stressig vecka med mycket jobb och flera examinationer i skolan. På detta har jag också varit riktigt förkyld och mått piss, samtidigt somjag haft jobbiga veckan. Så nästa vecka kan ju bara bli bättre, eller hur?!?

Sista exan nu idag. Jag kommer vara riktigt glad idag kl 12 när jag kan cykla hem och slänga mig på sängen en timme eller två.

Ses då, kram!

Jag fattar inte att den här killen har stått vid min sida så länge. Satan vad jag tycker om dig Daniel!!

never alone

Skrivet den: 2011-03-10 kl. 21:42:01 / Kategori: That is that
Hej hallå och god kväll. Kan börja med att berätta att jag har underbara klasskamrater. Tjejer är ju alltid tjejer men pojkarna är så otroligt snälla. Så mycket lättare då. Men inte det jag ville skriva om just nu. Nej jag vill skriva av mig lite om mitt schema. För det är lite stressigt. Jag har tusen saker att göra innan vi åker. minst. på en vecka nu har jag

tre pass på konsum
två matcher
ett personalmöte
ett besök hos Ida för att fixa naglarna
två besök hos Sara för att bli fin i håret
en examination
tre besök på min VFU-plats
två dagars jobb på skolan
en jobbkväll på wä bil för fotbollen.

Jag måste också hinna packa, städa, tvätta, träffa jojo och ge henne nyckel till lägenheten. Ge Sara en nyckel och massor massor annat innan vi åker. Anledningen till att jag ville skriva ner allt var mest för att jag själv ska en chans att komma ihåg allt. Och hade det inte varit för att jag ska åka till MIAMI om en vecka hade jag avbokat hälften!! Men som sagt. en vecka!!

Failure!!

Skrivet den: 2011-03-10 kl. 08:03:53 / Kategori: That is that

Hjälp!! Skrev inte igår för jag visste inte vad jag skulle skriva. Mitt musik och rörelsepass blev en sådan flopp att jag höll på att dö. Gör det fortfarande. för det första innehöll mitt pass inte hälften så mkt rörelser som alla andras, och det blev ju inte bättre av att jag sedan glömde hälften. Jag kunde se hur både mina klasskamrater och min lärare tyckte synd om mig innan passet ens var slut och det var bannemej inte roligt. Och det är bennemej inte roligt att behöva gå till skolan idag och försöka få deras respekt och lyssna på mina idéer igen liksom.

Något positivt i det hela var väl att jag testade mitt pass på en grupp barn på eftermiddagen. Då gick det mycket bättre även om jag får göra en del ändringar tills vi ska göra det på VFUn. så jag lär mig antar jag.

Nu ska vi ha lektion i skridskoåkning. Ni behöver inte hålla tummarna..

Skriver mer senare. hoppas att jag är piggare då..  Lägger till en passande bild också.

Alcatraz 2007 igen.

musik å rörelse ala mora träsk

Skrivet den: 2011-03-09 kl. 08:23:35 / Kategori: That is that
Hej hopp. Nu är det snart dags för min redovisning i musik och rörelse. Jag har valt tre låtar av mora träsk och allt jag tänker på är när vi höll på det i nian, haha. Killarna som redovisade igår var jätteduktiga och de satte ribban både högt och lågt. Men självklart vill man göra så bra ifrån sig som möjligt. Så önska mig lycka till!!!

exa-tid!

Skrivet den: 2011-03-08 kl. 08:10:46 / Kategori: That is that
Då börjar fyra dagar av examinationer för oss nu. Dock blir det en liten mjukstart för oss flickor idag då pojkarna ska redovisa sina musik- och rörelsepass. Imorgon är det vår tur. På torsdag ska vi hålla i en lektion i ishallen för 40 ungar och på fredagen ska vi ha kidsen i idrottshallen på högskolan och leka lite med dem. Inte riktigt rätt tillfälle att vara sjuk å tappa rösten på.

sjukaste drömmen inatt. Tänker inte förklara den men jag har alltid känslorna från mina drömmar kvar när jag vaknar. Så om någon sårat mig eller gjort mig upprörd i drömmen kan jag inte sluta tänka på det när jag vaknat. Trots att jag vet att det inte har hänt känner jag mig ändå sårad och upprörd ett bra tag till. Lite jobbigt och sjukt onödigt.

Nu hoppas jag att alla får en härlig tisdag och att ni mår bättre än vad jag gör :)   KRAM KRAM

Den ni :) en av de häftigaste platserna jag varit på. Alcatraz 2007.

sick again

Skrivet den: 2011-03-07 kl. 21:34:26 / Kategori: That is that
Jag kan inte fatta att jag är sjuk igen. När blev jag såhär klen? Efter att Daniel legat hela helgen fick jag skiten. Minnet säger mig att det var hans fel förra gången också?

Men trots sjukdom har jag jobbat idag och med tre examinationer i veckan var jag tvungen att plugga också. Till min föda för dagen räknas fem knäckemackor med ost och kaviar och en himla massa glass. Fördelen är ju att jag med rätt så gott samvete kan ligga på soffan. Nackdelen är att det inte är lika skönt som om jag hade varit frisk.

röd och fin

Skrivet den: 2011-03-05 kl. 14:22:59 / Kategori: That is that
Nu är jag röd och fin. Nej, inte ens det är jag. Jag är lika blek som innan jag la mig i solariet, fast nu luktar jag äckligt också. Man har ju sett massor av solariebilder på bloggar runt om på internet. Och bilder gör bloggar roligare. Det är ju därför jag trakasserar min omgivningen med min älskade kamera. Men solariebilder har jag inte riktigt förstått. Alla som tar kort på sina pinnsmala ben och lilla spetstrosan. Nä, lite för intimt för min del som istället valde att lägga upp bilder på när mina naglar solade solarie. Men idag, just nu, ska ni faktiskt få en rolig solariebild. Den bjuder jag på.

Nu smiter jag till jobbet. Vi hörs senare, kram kram

Trevlig resa!

Skrivet den: 2011-03-05 kl. 09:47:26 / Kategori: That is that

God morgon. Visst är det alltid härligt att vakna klockan nio en lördagsmorgon och må riktigt riktigt bra. Detsamma kan tyvärr inte sägas om min sambo, men han rör på sig iaf. Gårdagen var helt underbar, och blev inte sämre när jag fick mata lille Alex så sött.

Fick en såklart att bli lite sugen men för att glömma de igen sitter jag och läser igenom alla papper vi fått från Newstravel igår. Har också börjat packa lite klänningar och annat i min nya fina resväska som jag fått i tidig födelsedagspresent från Chatarina och Thomas.  Tack så mkt :)

Hallå världen :) här ligger "Lill"Alex å s...

Skrivet den: 2011-03-04 kl. 22:11:40 / Kategori: That is that

img_4001 (MMS)

Hallå världen :) här ligger "Lill"Alex å sover sött. Vi sitter hemma hos Alex å äter gott å snackar lite skit. Livet är underbart!! Gillar helgen och den har ju inte ens börjat :) kram på er alla!!

FREEEEEDAG!!

Skrivet den: 2011-03-04 kl. 08:17:00 / Kategori: That is that
wow! Det tog sin lilla tid men nu är det äntligen fredag. Nu på morgonen ska jag till skolan och en idrottslektion för att sedan flyga därifrån till konsum. Ikväll ska vi fira Alex som fyllde 22 i onsdags med middag och mys. Och jag ska få träffa "lill"Alex också. Förklarar senare ;) Ja, vi får se om jag hinner skriva något mer idag, men tänkte passa på att  önska trevlig helg till er alla!! :)

Å kolla mitt mjölkglas. Hihi,

klockan är nio..

Skrivet den: 2011-03-03 kl. 21:11:21 / Kategori: That is that
Klockan är nio, och vi säger god natt. Nej, Daniel säger god natt eftersom han ska upp 04.20 den stackaren. Jag säger hallå John Marsden!! Jag kunde inte gå förbi biblioteket idag utan att titta efter bokserien jag skrev om för inte så länge sedan. Sex av sju böcker fanns på plats och nu har jag att göra fram tills vi ska åka (två veckor till i kalla Sverige, iiihh)

Å jag älskar att vara en boknörd. Det är underbart avslappnande.

en torsdag i mars

Skrivet den: 2011-03-03 kl. 17:22:06 / Kategori: That is that
Hej. Efter några timmar på jobbet och med maten i ugnen är det fortfarande en underbar torsdag. Känner mig på så gott humör att jag kanske till och med dyker upp på fotbollsträningen ikväll. Den ni. Och även om jag är evigt tacksam till mina föräldrar för att jag har fått låna deras bil de senaste två dagarna måste jag retas lite med dem. För klockan i bilen är inte helt hundra. Man får liksom gissa :) Här är klockan 16:09. Eller kanske 16:08, vem vet..

För övrigt rullar bilen himla bra å jag gillar att köra saab :)

google it!

Skrivet den: 2011-03-03 kl. 12:27:29 / Kategori: That is that

Hej hallå och god morgon! Idag har det varit en riktigt god morgon med en idrottslektion på schemat. En bra sådan där Desiree också fick vara med i gänget och leka lite. Känner mig mindre mobbad idag och det är alltid ett plus i kanten, haha.

Jag testade en grej imorse. En liten egokick för personer i rampljuset och lite jobbigare för oss andra. Att googla sig själv. Blev inte så lyckat på själva text-sökningen där det inte direkt handlade om mig. Mer än att jag finns på facebook. Men det är ju bilderna som räknas ändå. ;)  Söker man på Desiree Persson så föreställer både bild 3 och 5 ingen mindre än just mig. På "sida" 6 eller 7 finner man också en tallrik glass och en kamera som båda kommer från den blogg ni nu läser. Något jag kan leva med, utan problem. "Kenza" får kanske lite fler sökträffar men lilla jag är nöjd med det lilla jag får :)

Nu ska jag bokstavligen talat slänga i mig lite snabbmakaroner och fetaost innan jag sticker till jobbet. Kram på er

God morgon. Här har ni en frukost som hete...

Skrivet den: 2011-03-02 kl. 10:04:12 / Kategori: That is that

img_1573 (MMS)

God morgon. Här har ni en frukost som heter duga ( Johan Glans ) myser med syster idag innan jobbet. Å livet blir inte mkt bättre såhär. Hörs senare. Kram på er!!

no-life-inlägg

Skrivet den: 2011-03-02 kl. 08:09:00 / Kategori:
Ni börjar tröttna, jag vet. Det gör nästan jag med, men här är lite youtube till. Börjar man kolla på idol-inlägg kan man hålla på hur länge som helst. Denna killen är sjukt skön. :)

a nice lady

Skrivet den: 2011-03-01 kl. 12:04:00 / Kategori:

Jag gillar Lady Gagas nya. Precis som man gillat hennes andra låtar. Mycket kan man säga om denna lady, men hon vet ju vad hon gör. Undra egentligen hur många timmar man spenderat till att hoppa, dansa, sjunga, kräla, skråla, eller skrika till hennes låtar de senaste åren?

Det fanns ingen bra musikvideo på youtube till låten än så vi får nöja oss med musiken denna gången. Fast det ska nog gå det med. Det är Gaga vi snackar om..

(Två inlägg med musik på mindre än 24 timmar? Japp, jag har varit inne på Daniels spotify..)

missarna!

Skrivet den: 2011-03-01 kl. 10:51:00 / Kategori: Cissi och Ceasar
Den 1 mars.

Humle och dumle, fiffi och bobo, Cissi och Ceasar blir idag två år gamla. Dessa sötnosar som ger oss så mycket glädje och sorg, Grattis på födelsedagen! Alla andra söta foto på dem ligger under deras egna kategori :)