Skånes djurpark

Skrivet den: 2021-07-19 kl. 23:07:16 / Kategori: That is that
Även i år blev det ett besök på Skånes djurpark. Mitt och Elliots tredje, Theas andra. Hur många gånger som Daniel varit där vet jag inte, två med mig i alla fall. 

Sällskapet stod Sofie och hennes familj för. Elliot är Harrys "bästa vän faktiskt" och Elliot har deklarerat att "Harry är min kompis, han kastar inte saker". Så killarna gillar varandra :) 

Det var full rulle hela dagen! Vi var på plats lagom till de öppnade och vi började med att besöka fåret Shaun och hans vänner. Våra stora killar gav nappar till babyfåret och medans Harry modigt hängde alla sina i trädet valde Elliot ut två av de fyra han har att ge bort. De andra två håller han hårt i. Efteråt åkte vi traktor och efter ha stått i kö väldigt länge och vi skickade iväg de stora barnen i en traktor upptäckte jag och Sofie att vi stod kvar själva med bara Thea. Så vi var säkert jättepoppis bland alla andra i kön när två vuxna och en ettåring åkte runt. Thea älskade det och vi andra två skrattade och skämdes. 

Lunch i gräset innan vi gick och tittade på djuren en stund. Vi tog sedan en avstickare till en sjö precis bredvid och badade en stund. Tillbaka till parken, fler djur och sedan UPP-banan med barnen där man går över djuren (vi såg inte ett enda, men banan var rolig och utmanande för de små). 

Efter en glass blev det hemfärd för oss medans resten stannade kvar och badade lite till :) En grym heldag verkligen!! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0