så var det måndag igen..

Skrivet den: 2009-06-29 kl. 09:43:24 / Kategori: That is that

och jag är ledig, för andra dagen av tre, hur är detta möjligt?

helgen har varit annorlunda och jag måste verkligen festa till de snart innan jag får panik, inte festat sedan midsommarafton och jag har haft outfiten klar hur länge som helst nu..

Jag och Daniel har varit barnvakt. Och nu i efterhand verkar det som om vi tog fel unge :)  Men jag ska ta er genom helgen. Ida, min söta kusin, dök upp vid en tio på lördagsmorgonen.. Eftersom jag är inte är färdigutbildad lärare visste vi inte riktigt hur vi skulle underhålla henne så efter frukosten satte vi på en film. slappt jag vet. efter filmen packade vi ihop oss och åkte till mina föräldrar i Åhus där Idas lillasyter Molly befann sig.



Ida åker bil.. tihi. Jag och Daniel fick uppleva det vanliga "varför då?" x antal gånger samt "är vi framme snart?" när hon sa detta skrattade vi mest.

från mina föräldrar gick vi hem till Elin som firade sin 9årsdag på lördagen. God mat, jättegod tårta och massor av ungar.. Mamma, pappa och Molly var också där..



där har vi änglarna.. Molly är världens gladaste unge, inte en enda gång hörde jag henne protestera om något utan hon bara skrattade. Helt underbar..

Efter kalaset åkte vi till Maxi och inhandlade mat till kvällen, Ida hade önskat sig tacos så det blev det såklart. Sedan åkte vi till Hemmakväll och hyrde film och köpte godis. Ida valde barbie men de satte Daniel snabbt stopp för. Till sista bestämde vi oss för Bolt, som faktiskt var en himla gullig film.. Daniel somnade..

Ida vaknade kl sju dagen efter och när Daniel installerat henne framför tvn och jag sett till att hon var okej gick vi och la oss i två timmar till. Får man göra så när man är barnvakt? haha

Daniel smet ( verkligen smet) och köpte frallor, vilket vi nästan fick trycka i henne. Ida blev besviken när vi inte skulle sitta inne och kolla på den lilla sjöjungfrun utan åka till Åhus och bada i vattenspridaren istället. Jag och Daniel kom fram till att vi faktiskt bestämmer så det blev Åhus igen. Lite bus med Ida och mer gosande med Molly och sen kom John ( ont i huvudet ala dagen efter, blev så avis!!) och Therese och hämtade sötnosarna. Jag och Daniel andades ut och båda somnade efter maten. haha





Jag gjorde några timmar på konsum på kvällen, åkte hem, sov och nu sitter jag här. Ska snart in i duschen innan jag drar mig mot Landön.. Hälsa på mormor och morfar idag. Ska bli trevligt hoppas att mamma också kommer dit!

Ikväll blir de bio med Daniel, transformers II.. Vad jag har hört (läst) so far är  att den ska vara bra om man gillar action och grymma specialeffekter och att Megan Fox är sjukt het i första scenen.. Se om den lever upp till förväntningarna.

Kram på er alla..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0