midsommarhelgen

Skrivet den: 2009-06-21 kl. 19:59:11 / Kategori: That is that
livet går vidare och i fredags var det midsommarafton. Jag och Vera hade planerat en liten middag och tillbehör hemma hos föräldrarna som för kvällen inte var närvarande.

kl halv tio befann sig jag och Daniel på plats för den traditionella frukosten. Vet inte hur många år vi har ätit denna klassiska frukost av sill, mackor, ägg och en och annan snaps. Tyvärr uteblev snapsen för min del eftersom jag också skulle jobba (varför inte).. Jag och Vera knöt fina kransar till oss, Daniel och Kalle, men det var också allt jag gjorde av alla förberedelser..



efter några hårda timmar på konsum kom jag tillbaka vid en halv sex då alla gästerna kommit och kollade på fotbollen. Efter det blev det midsommarmat med sill, nypotatis, bröd gräddfil och gräslök. för Daniel även köttbullar och Marie och Frida åt kyckling.



David och Björn hugger in. Stående skämt var också Björns aptit. Kalle och Daniel hade skrivit ut några snapsvisor som David använde flitigt.. Det blev några vändor kubb(?) mer snaps och jordgubbar och glass/grädde/mjölk och socker till efterrätt.



lägger också upp andra bilder från kvällen. 



jag och syster



vad glada vi är..



Carro och Daniel



Marie söt som socker



jag och Doris



blond,blåögd och med blommor i håret, en oskyldig David



på bilden syns Carro, Lina, Marie, Frida, Emma och David. Ja Daniel är visst också med på ett hörn



Hade Kalle haft blommor i håret hade bilden varit fulländad, för söta är dem.



tre killar med koll på läget...



jag och Lina, verkar som om de börjar bli sent, men vi är glada som få ändå..



syns på bilden, Lina, Vera, Daniel, Marie och Carro

Ska också nämnas att Kajsa var hos oss. Hittade ingen bra bild på henne och de känns bättre att inte lägga upp någon alls än en dålig.. haha

Lördagen mådde man sådär och det var jobb som väntade, halvroligt men helt okej.. idag har jag tvättat och putsat fönsterna, de ni.. första gången sedan vi flyttade in.. Daniel städade och efter maten gav vi oss ut på en långpromenad.sen är det fotboll på tvn, Italien-Brasilien..

imorgon bär det av till Kristinehamn och köpa bil.. Bilder kommer imorgon eller på tisdag beroende på när vi är hemma, tåget dit och bil hem, ska bli spännande.

På tisdag är det Serbien-Sverige i Malmö, jag Vera, Daniel och Lina ska dit, toppen!!

Ja det var väl allt, tråkig updatering men fina bilder.

kram på er alla

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0