wä festen

Skrivet den: 2009-05-10 kl. 11:17:54 / Kategori: That is that


då var den beryktade festen över. Så som alla hade laddat inför denna kväll. Även om det ser ut sådär i tabellerna är de inga som slår oss när de kommer till fester. Även denna gång åkte ett fönster i backen är jag rädd för. Jag väljer att skriva om gårdagen  nu redan vid en elva tiden eftersom jag då fortfarande har väl valda minnesluckor på flera passande ställen..
Killarna hade börjat bra mycket tidigare än vi, hade inte behövts men okej då. Tjejerna spelade match, vann med 8-1, härligt!!

Bumling stod och grillade och folk började trilla in. Maten serverades och Starnäs och Simme var två mycket härliga värdar. Vi åt och drack, å drack å drack. Spelarrådet/festkommiten försökte med diverse lekar men efter bara två gav vi upp. Folk var överbefriskade, och vi snackar kl halv tio här..

Jag fick ansvar för taxin,gillar det inte, är alltid så rädd att folk ska smita, men det gick så bra så.. vi tog oss in i stan vid en lite i tolv och ställde oss i kön till class.. Jag och Matilda smet på toa bakom kyrkan också, och jag måste säga att jag själv är imponerad över min kissa-i-skogen-teknik..

Kommer in på class utan några problem, klockan var ju fortfarande "bara barnet" Går fram till baren och beställer en pigelin som vanligt.. killen kollar på mig och springer iväg, happ tänkte jag, snällt. Sen kommer nästa och frågar vad jag ska ha, en pigelin svarar jag glatt. 20 sec senare ser jag två killar som står och gör varsin pigelin, fan med!! Men dem gick ner, tror att Jocke försvann med den ena. Träffade både Carro, Sara och Jonna, skoj skoj. Ska nog till Jonna ikväll en runda och snacka lite skit, får se hur långt jag hinner med pluggandet först..

Okej, nu får jag lägga upp bilderna från kvällen, en del roliga andra sorliga. Enjoy!!



Johnsson i början på kvällen



ett glatt gäng innan maten..



Starnäs vid maten



några ur damlaget



Pernilla och Emma i en busskur



Ida och Moa lite senare på kvällen



Jocke Matilda och Hannah på trappen



Jag och Alexandra, himla glada..



fråga inte...



Sulan visar varför han kallas sulan..


Jaha, hoppas jag inte har missat någon, eller det är kart jag har.. Men nu är det vad det är..
Annat som hände under kvällen.. Daniel var och bowlade med Vera och Kalle och jag började få sms om att jag skulle gå hem och ta hand om honom. När jag väl drar mig åt det hållet hittar jag honom i extrasängen med en spann bredvid. Hur bowlar ni egentligen??

Var också och kollade på Vera när de spelade mot KDFFs andralag igår. Blev 2-2 efter en mkt bra upphämtning av Glimåkra, som låg under med 0-2.. Fick en bild på min söta duktiga syster som imponerade på många under andra halvlek..



På fotbollen var det jag Kalle och Daniel, och Jan-åke Bitte och basse dök med upp, trevligt trevligt. Mamma och pappa stod dock på andra sidan och vägrade svara i telefon, passande nog stod de framför denna skylt.. Lite skojsigt



Sjukt skill att få med bollen också :)

okej, detta blev ett megainlägg.. se  om jag hinner skriva lite ikväll också efter dagens bravader.. Ska tracka Simme lite till om jag ska komma och hjälpa till med städningen, men han svarar inte. Antingen har jag ringt upp hans batteri eller så har han stängt av mobilen.. ringt upp hans batteri yeah right!! :)


kramar till er alla!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0