måndag och det är bara början

Skrivet den: 2011-07-25 kl. 22:58:14 / Kategori: That is that
Sådär, måndagen snart avslutad och veckan är kortare.
Idag på jobbet hade vi tyst minut för offren i Norge. Jag har inte skrivit något om detta eftersom jag inte vet vad det skulle vara. Och det har tagit tid att ta in vad som hänt. Jag tycker det är sjukt och jag får rysningar i hela kroppen när jag tänker på ungodmarna på Utöya. Så för dem sörjer jag. Vad jag inte kan göra, är att ge mig in i den politiska delen i attacken. Jag har läst så mycket och hört så mycket att jag inte vet vad jag ska tro på, men att detta var anledningen till hans handlingar gör mig arg. Att skapa en debatt. Politik för mig är något helt annat än mord på ungdomar och bilbomber. Poltik är något jag frivilligt valt att inte engagera mig i. Människor som gör så här (jag är övertygad om att det finns äckligt många fler som tycker som honom) gör att jag inte gillar vår värld. Jag vill bara skaka om alla och säga till dem att skärpa sig!!!
Jag tänker på ungdomarna och deras familjer. Vad som hände är så fel.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0