En blomma

Skrivet den: 2011-09-01 kl. 15:51:57 / Kategori: That is that
Igår när jag mådde som värst och tyckte som mest synd om mig själv kurrade jag ihop mig med den här filmen. Har velat se den ända sedan jag såg den på hemmakväll men kunde inte riktigt sälja in den hos Daniel, haha. Så för första gången i mitt liv hyrde jag en film helt till mig själv.
En blomma i Afrikas öken är en film baserad på en bok och en verklig händelse. Waris Diries är en ung kvinna i Afrikas öken som flyr när hon måste gifta sig med en äldre man. Med ett falskt pass kommer hon till London som hushållerska på den somaliska ambassaden. Se filmen eller läs boken med samma namn. (boken är bäst som vanligt)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0