Att rida på en elefant

Skrivet den: 2013-02-27 kl. 13:03:00 / Kategori: Thailand 2013
Gårdagens äventyr bjöd på elefantridning. En liten impulsgrej, även om vi tänkt tanken tidigare. Så efter några timmar vid stranden och poolen blev vi upphämtade på hotellet för 45 min på en elefantrygg.
 
Vår guide var helt galen om ni frågar mig :) Han satt mest och sjöng och pratade med sin mamma i telefon. Sen hoppade han av elefanten, och tog över 100 bilder på oss två. Vi fick sätta oss på huvudet på elefanten också. På vgen tillbaka började det att ösregna. Ja jäklar vad det regnade. Guiden gav oss ett paraply och gick själv och ställde sig under ett träd. Sedan gick han bredvid oss hela vägen tillbaka eftersom han ville gå under träden. Himla roligt hade vi i alla fall. Jag blev sjukt förvånad över backarna vi gick i. Jag trodde inte att elefanter gick i sådana backar utan mest på plan mark. Hela eftermiddagen var otroligt lyckad och regnet störde oss inte alls. Det hade varit värre om vi varit på stranden då :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0