Bananpannkakorna!

Skrivet den: 2013-03-17 kl. 12:55:26 / Kategori:

Bananpannkakorna blev supergoda imorse. Så jag vill dela med mig av dem så alla kan få göra dem!!

Innehåll:
1 banan
1 helt ägg
Äggvitan från 1 ägg
1-2 tsk lättkvarg

Gör såhär:
(jag gjorde såhär. Kan finnas bättre sätt, kan finnas sämre)
Mosa bananen med en gaffel i en skål. Häll i ägget och äggvitan och rör om. Blanda ner kvargen. Sedan bytte jag gaffeln mot en visp och vispade ett tag för att mosa bananen ännu mer. Jag hällde all smet i ett litet stekjärn och lät pannkakan stå på ett tag på medelvärme. När den gick att vända stekte jag den en liten stund på andra sidan också.

Servera med färska bär och en klick kesella.

Och som den lilla hobbydietist jag är just nu vägde jag allt och tillsammans med ett stort glas juice från brämhults landade min frukost på 392 kalorier. Som jag nu varit och tränat bort på gymmet ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0