Den långa versionen

Skrivet den: 2014-08-07 kl. 08:49:08 / Kategori: That is that
Här kommer den långa versionen av gårdagen. Malmö förlorade med 4-2 borta mot Sparta Prag. Detta betydde att de behövde vinna med 2-0 hemma för att ta sig vidare i CL-kvalet. Fansen har hetsat i en vecka om att alla ska till stadion och hela stadion ska gunga för att ge spelarna den där extra energin. Och det fanns energi på läktaren! Vi skrek och hade oss i 90 minuter + uppvärmingen innan. Ibland mer, ibland mindre, men skrek gjorde vi. Stämningen var på topp och det måste spelarna märkt. De startade stabilt och hade trycket i första halvlek. Ett mål kom också, men de skulle inte räcka. 

I andra halvlek fortsatte Malmö att pressa och i den 58de minuten satte Rosenberg en frispark och gjorde sitt andra mål för kvällen. För tidigt var min första tanke. Det är alldeles för tidigt! De skulle aldrig hålla 2-0 i över en halvtimme. Sparta Prag pressade en del i slutet av andra också. Det var inget fel på spänningen i den här matchen! Med 6 minuters tilläggstid trodde jag att jag skulle svimma. Men Malmö höll hela vägen. 2-0 till Malmö och fortsatt spel i CL-kvalet. 

Det var också första gången jag såg Tinnerholm, Kofi Adu och Kiese Thelin live. Riktiga krigare allihop, och att Aftonbladet gav Tinnerholm två plus är ett skämt! (Förresten såg jag lite Jansson-temperament i honom.) 

Avslutar med att citera Simon Bank på Sportbladet. Gillar inte alltid honom, men detta stycke fick mig att rysa! 

" Klacken kokade, stadion sjöng, Åge Hareide gubbsprang rakt ut för att krama om Ricardinho och Erik Johansson och Enock Kofi Adu sjönk ner i bön i mittcirkeln, med pekfingrarna riktade rakt upp.

Det var kväll, MFF var vidare, och trots att det var sent var himlen fortfarande ljust blå.

Vi kan. Malmö hade just visat det." 






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0