Jennys matblogg

Skrivet den: 2015-04-27 kl. 13:42:00 / Kategori: That is that
Jag hittade ett härligt recept på Jennys matblogg för kladdkake-kakor. Måste testa, tänkte jag.

Sagt och gjort, ingredienser inhandlades och kakor bakades. Fast mina blev inte riktigt som Jennys. Jag har ingen aning om vad jag gjorde för fel, men mina blev bra mycket mörkare än de Jenny gjort. Supergoda blev de i alla fall och kommer säkert göras om någon gång långt i framtiden när jag känner mig redo för att baka igen, haha.
De översta är från Jenny och de understa är mina. Som sagt, undras vad som fick fel egentligen!
 
 
 
Receptet är från Jennys matblogg
 

40 stycken söta, sega och krispiga kakor :

5 dl florsocker
1/4 tsk salt
2 1/2 dl kakao
4 äggvitor
2 tsk vaniljsocker
75 gram hackad mjölkchoklad

Gör så här:Ställ ugnen på 175 grader.
Vispa ihop alla ingredienserna i en bunke.
Smeten ska inte vara rinning och inte för hård- utan bara krämig.
Tillsätt mer florsocker/ kakao om den är för lös. och droppvis med vatten om den är för hård. Rör sedan ner den hackade choklade.
Klicka sedan ut smeten på en plåt till lagom stora kakor.
Ställ in plåten i mitten på ugnen – i cirka 8 minuter ( lite mer om du gör större kakor. )
Låt svalna innan du tar bort dem från plåten.

 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0