Ute i öknen

Skrivet den: 2017-02-23 kl. 08:00:00 / Kategori: Dubai 2017

Vi visste inte vad som väntade oss när vi blev upphämtade på hotellet igår. Vi skulle ut i öknen, det var allt vi visste. I 45 min åkte vi tillsammans med tre damer från Portugal/Brasilien och en guid till en samlingsplats där flera andra likadana bilar dök upp. Efter vi sträckt på benen en stund och däcken luftats för ökenkörning hoppade vi in i bilarna igen. Jag trodde vi skulle på typ guidad tur genom öknen. Det var det inte, utan vi körde rally. Upp och ner över sanddynerna i världens hastighet. Så skoj!! Efter ett tag stannfevi för att ta lite bilder innan vi körde vidare i ett lugnare tempo. Helt plötsligt dök det upp ett läger mitt i ingenstans. ( antagligen inte "mitt i ingenstans" men jag fattar inte hur de hittar när det bara är sand överallt.) Där kunde man åka sandboard, rida på kameler, röka vattenpipa och testa arabiska kläder. Jag struntade i  allt det och gick och skaffade mig en hennatatuering. Daniels min var oslagbar :) och bilder kommer!


Det bjöds sedan på dans, god mat och sedan magdans innan kvällen avslutades med att alla lampor släcktes och man fick kolla på stjärnorna. Här passade vi på att pussas lite faktiskt, vår första närkontakt "in public" på hela veckan, haha.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0