Mammaroll och snippkontroll

Skrivet den: 2018-04-04 kl. 10:30:27 / Kategori: That is that
Jag läser ju allt och lite till som går att googla om när det kommer till graviditeten med "symptom", träning, mat och allt där emellan. Så förutom en mammatidning som kommer i brevlådan med jämna mellanrum har det inte blivit så mycket böcker inom ämnet.

Daniel tipsade mig om en podd från tyngre med Mia Fernando där hon pratade om mammaträning och året efter förlossningen. Jättebra podd men jag kände att hur ska jag komma ihåg allt det här utan att behöva lyssna om avsnittet hela tiden? Jo, men hon hade ju lämpligt nog skrivit en bok om ämnet också tillsammans med Louise Winblad. "Mammaroll och snippkontroll" Denna införskaffades och jag har läst en hel del redan. Lite nytt, men mycket som jag läst innan. Dock saker som man behöver repetera. Allt från att det är okej att vila, hur man ska knipa, och att ingen annan känner ditt barn och din kropp så som du! Boken tar upp allt från olika förlossningsskador, hur man bajsar bäst och amning. Där finns också små citat från andra mammor som på något sätt bekräftar ens egna tankar och situation på ett betryggande sätt. Det är alltid skönt att veta att man inte är ensam om alla konstiga känslor :) 

Någon annan som läst den? 

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0