On the go

Skrivet den: 2018-08-28 kl. 22:27:16 / Kategori: That is that
Som jag skrev sist så är vi mycket mer i farten nu än innan. Mest för att Daniel arbetar, sommaren är över, och likaså sommarprojekten utomhus. Nu är vi iväg på middagar, fotbollsmatcher och på gymmet istället. 

Jag har varit iväg själv mer än tidigare också vilket kräver mer planering med Elliots mat, som fortfarande består av endast bröstmjölk. Läs - pumpa! Som jag pumpade förra veckan för att kunna vara iväg lite längre på lördagskvällen. Ironin i det hela är ju att när jag pumpar så "snor" jag lite av Elliots planerade måltid. Inte så att han är hungrig men inte riktigt lika nöjd som vanligt (vilket brukar gå över efter två minuter men ändå). Brösten vet ju hur mycket de ska tillverka. När jag sedan tar extra börjar de producera extra. Så när jag väl är iväg sedan så är där det där extra också som trycker på. Precis när jag/vi inte behöver det ;) 

Detta blir ett inlägg om amning! Men det är ju det mitt liv består av nu så.. Oavsett så är jag så stolt över mig själv över att jag fortfarande helammar. Jag ville verkligen amma till 100% men man vet ju aldrig. Att amma eller ge ersättning eller mixa är ett hett ämne bland nya mammor har jag märkt. Ibland känns det som att de som ger ersättning skuldbeläggs men så ska det verkligen inte vara! Alla mammor i hela världen gör vad som är bäst för deras barn och deras familj, det behöver man aldrig ifrågasätta! Och de allra flesta säger just att det är upp till var och en hur man vill göra med maten. Alla sätt har för- och nackdelar. Det viktigaste är kärleken!!

Det roliga med att amma är att det kan göras precis var som helst, när som helst, hur som helst! Jag vet inte hur många gånger jag suttit i bilen på olika parkeringar, minst två gånger har en PW fått pausas för mat, inne på Malmö stadion har bröstet plockats fram, på stranden vid några tillfällen, och på massor av andra ställen. Man har en annan inställning idag till att blotta sig offentligt helt enkelt ;)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0