Baka baka liten kaka

Skrivet den: 2018-05-02 kl. 22:14:32 / Kategori: That is that
Jag hade en mor som förbarmade sig över sin uttråkade dotter idag. Hon visste väl att jag skulle bli lätt rastlös och kände mig lite osäker inför det här med "ledigheten". Så hon kom och bakade med mig. Det blev ju inga kanelbullar hemma hos Alex den söndagen för några veckor sedan, och kanelbullar ska det finnas i frysen hos en riktig husmor. Så vi bakade kanelbullar, pippikakor och muffins (hälften med blåbär i, hälften med choklad). Allt finns nu i frysen så det alltid finns fika sen när folk ska komma och hälsa på. Mysigt värre, både själva bakningen och tanken på att ha hembakat på lager :) 

Nu ska jag bara försöka glömma bort att det finns där, annars går den här gravida kvinnan bananas!! Fast smakat har vi såklart gjort. 

Inga bilder på de färdiga kanelbullarna, vilket är lite synd för det ser alltid så underbart ut med alla nygräddade bullar i en enda stor hög. Och jag var inte snabb nog med kameran vid muffinsen heller, för där har vi redan nallat en :) 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0