Glada muffins!

Skrivet den: 2018-10-26 kl. 10:42:53 / Kategori: That is that
Innan Elliot ens var född hittade jag ett recept på muffins med bara tre ingredienser. Sedan har jag nästan glömt bort det. 

Tills i onsdags då det låg en ensam banan kvar på fruktfatet här hemma, samtidigt som jag hade extra energi. Denna ensamma banan mosades och vispades ihop med två ägg (alltså dubbla antalet ägg gentemot bananer) Jag la lite hallon i botten i muffinsplåten och sedan in i ugnen på 200 grader i 13-15 minuter.  Det fungerar med andra bär också, men jag kan verkligen rekommendera hallon :)

Jag var rädd för att det skulle smaka väldigt mycket ägg, eller väldigt mycket banan, men hallonen passade perfekt till. Ett tips är att fylla muffinsformarna ordentligt för de växer inte något, utan snarare krymper i ugnen. De passar inte på ett kalas kanske men defintivt som nyttigt mellanmål!! 

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0