Hemma, men inte sjuk

Skrivet den: 2019-02-08 kl. 11:19:09 / Kategori: That is that
Både idag och igår har jag fått vara hemma från jobbet. Inte för att jag är sjuk. Inte för att Elliot är sjuk heller, utan för att Daniel är sjuk. 

Han väckte mig natten mellan onsdag och torsdag och sa att han spytt och nog hade maginfluensa - sedan gick han och la sig där uppe. "Äh, han har bara ätit något olämpligt". Jag gick upp som vanligt vid halv sju men fick då lyssna till några nya kräkningar och det var bara att inse att jag inte skulle någonstans. Daniel har sedan dess varit symptomfri och piggnade till igår kväll. Men om det nu skulle vara magsjuka han råkat ut för ville jag inte ta med det till jobbet utan stannade hemma för att skydda mina kollegor. Det verkar som att jag och Elliot klarat oss, men jag vågar inte säga för mycket än. 

En speciell känsla att vara hemma från jobbet när jag inte är sjuk. Känns helt fel. Men det är väl bara att vänja sig inför framtida VAB. Eller kanske inte, det är ju sällan jag eller Elliot är sjuka. Snälla säg att han fått mitt imunsförsvar och inte sin mesiga pappas :) 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0