Glad och trött mamma

Skrivet den: 2019-01-13 kl. 13:22:07 / Kategori: That is that

Det är söndag redan. Men det gör inte så mycket för jag har verkligen njutit och njuter fortfarande av helgen. Man gör det på ett annat sätt när man jobbat en vecka. Kan lägga till att jag var helt slut i fredags ;) 

Det känns som om Elliot vuxit massor bara över att vara hemma med pappa i en vecka. Nu ska de hitta sina rutiner med mat, sömn och bus. Detta krävs lite planering såklart då ingen av dessa matstunder kan innehålla mig. Under julledigheten ammade jag till frukost, ett mellanmål och under natten. Nu har morgonmålet ersatts med gröt och eftermiddagen med macka. Nätterna är det jag ett litet tag till men det blir markant mindre för varje natt. På natten handlar det inte om mat utan mer närhet och tröst. För där är inte så mycket mat till honom kvar tror jag, om ens något. 

Det känns konstigt att inte amma mer. Jag är så glad över att ha kunnat amma så länge som jag gjort. Det har varit underbart och jag kommer sakna det! Men det har inte varit lätt alltid. Såren på brösten i början var inte att leka med, och jag har varit rätt trött på det i omgångar. Oftast på natten såklart, då det bara varit jag som kunnat ta honom. Det är också trist för nu har vi försökt ge både ersättning och välling vid olika tillfällen och det vägrar Elliot fullständigt! Bortskämda unge! 

Vi får väl hoppas att jag har turen att få göra det igen någon gång <3 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0