En månad sedan sist!

Skrivet den: 2019-09-15 kl. 22:11:24 / Kategori: That is that
Det var en månad ungefär sedan jag skrev sist. Då hade Elliot precis börjat förskolan och jag hade börjat jobba. Elliots inskolning gick hur bra som helst och Daniel var grym under de två veckorna. Sedan tog jag över med hämtning och lämning. Att hämta Elliot på förskolan är bland det bästa som finns. Att under några få ögonblick få se honom leka med de andra barnen är nästan lika underbart som hans ansiktsuttryck när han får se mig. Den känslan värmer hela kroppen och får hjärtat att växa till det dubbla minst. När jag ska lämna honom är det med en helt annan känsla. Allra första gången var hemsk. Jag var nervös vilket påverkade honom så han skrek ordentligt medans jag gick därifrån i tårar. Vi lugnade ner oss båda två ganska snabbt. Nästa dag var det fortfarande tårar från hans håll, men eftersom jag visste att det blir bra snart igen hade jag en helt annan inställning och var rätt lugn. Efter tre dagar varken skrek eller gnällde han längre när jag lämnade över honom till någon i personalen vilket lett till att jag springer därifrån ungefär innan han kommer på vad som hänt :) 

Ja, så hade vi det förra veckan iaf. Denna vecka fick jag en samtal i måndags från förskolan och sen var han inte där resten av veckan på grund av krånglig mage. Vi får se hur nästa vecka blir, för sånt vet man inte alls längre. Och det är väl den största omställningen just nu. 

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0