Aktiviteter

Skrivet den: 2020-04-02 kl. 19:53:54 / Kategori: That is that
Vi är nu inne på fjärde dagen ensamma hemma och det känns så mycket bättre än jag trodde det skulle göra. Jag var/är rädd för att det ska kännas överväldigande och att jag inte skulle orka något alls förutom att ligga på soffan ungefär. Men så har det inte varit alls utan vi har hittat på grejer. Det har blivit några turer till lekplatsen på förmiddagarna under veckan och träffat lite folk utomhus. Lite har jag ju fuskat lite eftersom Daniel har varit hemma tidigt flera dagar, och idag var mormor här en runda när jag och Thea skulle ut på tur.

Idag var vädret inte alls lockande så jag bestämde att vi stannar inne. Och eftersom Elliot visat lite intresse för sin kavel (rulla) de senaste dagarna blev det trolldeg istället. Superenkelt att göra verkligen och Elliot satt och lekte i över en timme med degen. Det blev ju inga figurer eller så gjorda. Han är för liten och allt jag gjorde tog han sönder, men roligt hade vi! I början hade vi inte så mycket saker att leka med till degen men efter hand som han höll på att tröttna tog jag fram något nytt och han blev intresserad igen :) 

Det enkla receptet på trolldegen:
1dl salt
2dl mjöl
1dl vatten
1msk olja 

Bara blanda ihop allt. Vill man spara figurerna så torkas de i ugnen i en timme på 100 grader, och kan sedan målas dagen efter. 

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0