Bakat pepparkakor

Skrivet den: 2020-12-09 kl. 21:51:06 / Kategori: That is that
Idag fick Elliot en pepparkaksform i sin kalender. Men jag gav mig inte på att baka själv med två kids. Mormor kom hit lagom till Thea skulle sova istället :) Det är nog med jobb att hålla koll på Elliot och på hur mycket deg och godis han flörtar till sig. Att vi var två var nog till hans fördel när jag tänker efter, haha. 

Inga snygga pepparkakor direkt men sådär tjocka och mjuka som jag gillar dem. Det är mer själva stunden än resultatet vi är ute efter. Och hur söt är inte vår bagare? Mössan och förklädet är verkligen välanvänt! 

Onsdagar är ju Elliots "lediga" dag så vi har varit hemma hela dagen. Förutom en tur till Åhus trädgård på förmiddagen. Vem kommer på att åka själv med två barn när man ska handla en del? De skrattade lite åt mig när jag vägrade gå två gånger och skulle bära med mig allt. Som tur är kan Elliot vara lite till hjälp nu. Sedan trodde ju jag att han skulle få en hel vecka på föris, så som schemat ligger, vilket inte hänt på 8 veckor nu. Men där trodde jag fel! Vi fick mail i tisdags om att de önskar att barn till dem som är föräldralediga hålls hemma för att underlätta vid personalbrist. Det är ju en förfrågan men det känns ju otroligt dumt att lämna om de ber oss att inte göra det :) Så förutom en dag nästa vecka så har Elliot jullov nu. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0