Och på jobbet går det bra

Skrivet den: 2020-01-29 kl. 19:28:12 / Kategori: That is that
Här har ni en lätt överväldigad mamma. Hjälp vad det är mycket nu, och framförallt på jobbet. Det blir heller inte lättare av att jag inte varit där på två dagar utan varit hemma med en sjuk Elliot. 

Just nu är det samtalsveckor. Så för det första går all planeringstid till att ha samtal på. Kvällarna går till att förbereda både mina egna samtal, i ett system som vi testar för första gången, samt att skriva omdöme till de andra lärarnas samtal i de ämne jag undervisar i. Mitt i allt ska jag också försöka packa ihop mina saker och sortera vad som ska slängas och vad som ska sparas. Plus dokumentera elevernas kunskaper på ett så tydligt sätt som möjligt till min efterträdare. Samtidigt är det vanliga lektioner som ska planeras och genomföras. Ni hör ju själva... 

Kan också belysa att min energinivå inte går uppåt precis utan jag blir tröttare och tröttare här. Idag har jag mått riktigt kasst med en förkylning på ingång. Jag ser inte fram emot att upptäcka omfattningen på denna. Det är en lång och brant uppförsbacke till den 14/2 just nu. 

Men en sak i taget och en tag i taget! 

(null)

Från i söndags. När energin fortfarande fanns där.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0