En dag på stranden

Skrivet den: 2020-06-18 kl. 23:21:32 / Kategori: That is that
Denna dagen blev inte som jag trodde.. För första dagen hade vi inga planer alls och jag både njöt över att vi inte skulle göra något, samtidigt som jag halvt våndades över en hel dag hemma. Men det ändrades snabbt. Sofie skrev under förmiddagen att de skulle ner till stranden om vi ville hänga med. Jag svarade ganska direkt att nej, det orkar jag bara inte själv med två barn. Ta bilen fick jag till svar typ. Så, var börjar man om man ska packa till sig själv och två kids? Blöjor såklart, handdukar, badkläder till mig och Elliot, lunch och fika, leksaker, hinkar, spadar, parasoll, vagn, you name it. Solkräm på mig och Elliot, ny blöja och solhatt till Thea, och ett snabbt byte på tvätten. Tre varv fram och tillbaka till bilen och sedan rullade vi hemifrån. Parkera bilen och packa ur alla grejerna igen och börja kånka allt till stranden. Väl på plats så tog det mindre än tio minuter innan jag tackade Sofie för att hon "tvingade" mig att åka. Så värt det! 

Killarna lekte och busade i sand och vatten. Vi åt en inte alltför sandig lunch och sedan, mot alla odds, somnade båda mina barn!! Harry skulle sova, och jag tänkte ge det ett försök med Elliot, utan några större förhoppningar med att lyckas. Men han var nog trött för han la sig ner i skuggan och stannade där utan protester. Det tog ett tag innan han somnade men jodå. 

Att vakna efter vilan är sällan hans grej så då blev det lite gnälligt. Jag hade redan innan bestämt att vi åker hem när han sovit klart. De  andra skulle äta glass men jag tänkte sluta med flaggan i topp, för allt hade gått över förväntan! 

Och, lilla fröken Thea avslutade kvällen med att rulla från rygg till mage två gånger :) Det måste vi ju också få med. 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0