Fortfarande hemma

Skrivet den: 2020-03-26 kl. 22:06:03 / Kategori: That is that
Ja, vi är fortfarande hemma och gör ingenting. Eller vi gör ju saker, men det känns som att vardagen är satt på paus. Men vi ska snart börja jobba på lite rutiner ;) 

Då Daniel jobbar hemma och satt upp ett minikontor på ovanvåningen. Så jag har fått en bra inkörsperiod med att vara själv med två små. Jag sköter det mesta själv men när/om det krisar kan jag kalla på honom :) 

Så vi leker, målar, pusslar, busar där ute (vädret denna vecka tackar vi för, asså all denna sol gör ju en så lycklig),kollar på tv och allt möjligt. 

Elliot snackar som en galning här hemma. Han suger i sig allt man säger och meningarna blir längre och längre. Idag slängde han ur sig "snälla mamma, kom, hjälpa till" när jag skulle hjälpa honom. Annars är hans favoriter just nu "snyggt jobbat mamma/pappa", "moothie" (smoothie), "vad är det Thea", "hålla handen" och massor av andra söta dialoger. Han är också väldigt tydligen med vad han vill och förklarar/förmedlar detta otroligt bra. Oftast genom att sitta och kommendera saker. "Mamma, nappen, hämta, snälla", "ha skeden tack". Om jag nyser säger han "prosit mamma" och om han nyser säger jag prosit och han säger då "tack" :) 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0