Första advent

Skrivet den: 2020-11-29 kl. 22:35:59 / Kategori: That is that
Idag har det varit första advent. Man har ju sett hur folk börjat julpynta och smyga in julpynt ett tag redan och jag tror att det behövts i "dessa tider". Man behöver hitta lite ljus och värme när det är tufft. 

Hos oss är det snoriga barn igen. Återigen väldigt mycket snor från båda två, men det känns som om de är mindre täppta nu, i alla fall på nätterna som under förra rundan var tuffa. Snoret hindrade oss från Elliots gympa, vilket var riktigt trist eftersom han faktiskt gillar det massor nu. Pratar om det ofta och vill visa vad han gör där (står på ett ben, sjunger ramsor och spanar). Jag är inne på att vi fortsätter till våren också :) 

Men när man inte kan ses inne så kan man ses ute. Vi frågade mormor och morfar om de ville adventsfika med oss ute på ekenabben istället. Så efter lunch packade jag in barn och fika i bilen och körde dit. Då hade det börjat snöa också så en liten stund fick vi mysa bland snöflingorna. Därefter fick vi njuta av underbart solsken! 

En härlig eftermiddag med frisk luft! 

(Jag tänkte se om vi kunde ta lite bilder för framtida julkort också, därav tomtemössorna. Elliot vägrar ta av sin och hade gärna sovit med den om han fått.)  

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0