Slime deluxe

Skrivet den: 2020-11-05 kl. 22:01:11 / Kategori: That is that
Idag har varit en riktigt trist och grå dag. Så grå att vi stannade inne hela dagen. Detta gav mig lite dåligt samvete för oavsett mängden snor i veckan har vi kommit ut varje dag. Ibland till stranden, ibland till lekplatsen och ibland bara ut i trägården. 

Så när Thea sov på eftermiddagen så fick jag inspiration från instagram att göra slime på bara potatismjöl och vatten (och lite karamellfärg) Elliot var väldigt skeptisk till en början! Men sedan släppte det och han älskade det. Jag vet inte hur länge vi satt med det, men vi hann både ringa mormor på FaceTime och tvinga snickaren här att stoppa ner fingret och känna :) Min grundtanke var att försöka hålla det i skålen. Den gav jag upp efter ett tag, för hur roligt är det egentligen?! Sedan var målet att så lite som möjligt skulle hamna på golvet eller stolen. Det gick sådär. Å andra sidan var det förvånansvärt lättstädat så! 

Det här rekommenderar vi en tråkig höstdag :) 

Jag ser nu att det på bilderna ser väldigt löst nu. Så är det alltså inte (hela tiden) utan rätt så fast också!


(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0