Två lediga dagar

Skrivet den: 2020-10-28 kl. 21:33:54 / Kategori: That is that
Höstlovet är här, och även hösten! Regn och rusk lite varje dag nu känns det som! Jag vet inte om det är på grund av lovet eller bara en tillfällighet, men i igår var det ingen ordinarie personal på Elliots avdelning på förskolan. Detta fick vi veta redan på måndagen så för att underlätta för dem så bestämde jag att Elliot skulle vara hemma då. En annan mamma bestämde samma sak och därför planerade vi in en dag på Barbacka för att barnen skulle få leka. Detta blev väldigt lyckat. Vi var där precis när de öppnade så det var bara vi och en annan mamma en lång stund innan det kom fler. Men det var lugnt fram till lunch. Att äta ute med fyra barn är en utmaning i sig ;) efteråt lekte vi en liten stund till men då det var mer folk valde vi ganska snabbt att åka hem. Elliot var helnöjd med dagen! 

Idag var det den "vanliga" lediga onsdagen och det stod kusinbus på schemat. Redan klockan 9 imorse gick vi hemifrån för att möta upp killarna och mormor/farmor på lekplatsen. Sedan lektes det en bra stund innan en promenad hem till oss för lunch. Därefter mer lek här hemma, middagsvila och sedan mellanmål innan vi gick till lekplats nr 2. Någon timme till där innan vi fick säga hejdå. 

Två väldigt roliga lediga dagar. Imorgon är det föris för Elliot igen. Då vill jag vila, men Daniel vill att jag ska skruva ihop Ikea-grejer, haha! 

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)

(null)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0